دو دستگی بین رهبران اهل سنت عراق در آستانه انتخابات پارلمانی

کدخبر: 2154581

رهبران اهل سنت عراق در حالی که کمتر از شش ماه به انتخابات پارلمانی مانده است، هنوز نتوانسته‌اند به یک رویکرد تقریبا واحد دست یابند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بین رهبران اهل سنت در عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور نوعی دو دستگی وجود دارد و برخی قصد دارند با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و برخی دیگر با نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری این کشور ائتلاف کنند.

به نوشته پایگاه خبری کردپرس، روزنامه العرب عربستان در گزارشی نوشت: احزاب اهل سنت در عراق دارای سه رویکرد سیاسی برای مرحله آینده در عراق هستند که اولین رویکرد به سوی العبادی و دومین رویکرد به سوی المالکی و سومین رویکرد مشارکت انفرادی و مستقل در انتخابات پیش روی پارلمانی است.

روزنامه «العرب» همچنین نوشت: اکثر شخصیت های اهل سنت در استان الانبار عراق برای هم پیمانی با نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون تلاش می‌کنند، اما خالد العبیدی، وزیر دفاع پیشین عراق که اهل موصل است و قاسم الفهداوی، وزیر نیروی عراق که اهل استان الانبار است، قصد دارند با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ائتلاف کنند.

این روزنامه افزود: سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز برای ائتلاف با ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه و صالح المطلک، رئیس جبهه الحوار الوطنی عراق برای مشارکت در انتخابات پیش رو در یک لیست، تلاش می‌کند.

پیش از این دفتر رسانه‌ای «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بود که طبق پیشنهاد کابینه دولت زمان برگزاری انتخابات پارلمانی 15 مه 2018 (25 اردیبهشت 97) است و حکومت فدرال نیز باید زمینه امن برای برگزاری انتخابات و بازگشت آوارگان به مناطقشان را فراهم نماید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: