ادامه مذاکرات دو کره در روز دوشنبه

کدخبر: 2154583

وزارت اتحاد کره جنوبی از ادامه مذاکرات دو کره در روز دوشنبه درباره حضور یک گروه هنری کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی؛ نمایندگان سئول و پیونگ یانگ مذاکرات خود را روز دوشنبه در روستای «پانمونجوم» ادامه می دهد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت اتحاد کره جنوبی گزارش داد قرار است دو طرف درباره حضور یک گروه هنری کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی بحث و گفتگو کنند.

پیشنهاد اعزام گروه هنری از کره شمالی به کره جنوبی را دولت پیونگ یانگ مطرح و همسایه جنوبی آن امروز شنبه با این پیشنهاد موافقت کرد. قرار است جزئیات این اعزام روز دوشنبه شرح داده شود.

گفته می شود هر دو طرف فهرست افرادی که باید در مذاکرات روز دوشنبه شرکت کنند، تحویل داده اند.

روز سه شنبه گذشته، نمایندگان سئول و پیونگ یانگ در «منطقه غیرنظامی کره» در مرز کره شمالی و کره جنوبی با یکدیگر مذاکره کردند. این نخستین دور از مذاکرات رسمی میان دو کشور از سال 2015 بود. در این مذاکرات نمایندگان دو کشور بر سر موضوعات مختلفی با یکدیگر توافق کردند که یکی از آنها حضور ورزشکاران و تماشاگران کره شمالی در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در کره جنوبی بود.

آغاز مذاکرات میان دو کره و توافق بر سر حضور ورزشکاران کره شمالی در این رویداد ورزشی، امیدها برای گرم شدن روابط میان سئول و پیونگ یانگ را تقویت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: