بزرگداشت «اکبر عبدی» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود

کدخبر: 2154718

بزرگداشت «اکبر عبدی» بازیگر محبوب سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت « اکبر عبدی » بازیگر محبوب سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار می شود.

اكبر عبدی بازیگر 57 ساله سینمای ایران، از جمله هنرمندانی است که علاوه بر برخورداری از جایگاه ویژه مردمی و محبوبیت در بین نسل های مختلف، از جهت نقش آفرینی های متفاوت و جوایزی که از آن خود کرده، از جمله بازیگران موفق سینمای ایران در ادوار جشنواره فیلم فجر بوده است.

اجاره نشين ها (داريوش مهرجويي)، گراند سينما (حسن هدايت)، ای ايران (ناصر تقوايي)، دزد عروسک ها (محمدرضا هنرمند)، سفر جادویی (ابوالحسن داودی) از جمله شاخص ترین کارهای عبدی در دهه اول فعالیت سینمایی بود اما بی شک بازی ماندگار او در مادر (علی حاتمی) که برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به ارمغان آورد، نقطه اوج فعالیت این هنرمند به شمار می رود.

عبدی که حالا علاوه بر فعالیت های تلویزیونی و تئاتری، تجربه بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی را دارد، از ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان و هنرپیشه تا کارهای شاخص این سال هایش مثل اخراجی ها، خوابم می آد، رسوایی، قندون جهیزیه و... همواره با امضای خود، به آفرینش خلاقانه و پرانرژی نقش ها پرداخته و به یک میزان مورد توجه مردم و کارشناسان واقع شده است.

او که کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر را در کارنامه دارد، در دوره هشتم جشنواره برای فیلم مادر و در دوره سی ام جشنواره برای فیلم «خوابم می آد» سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به دست آورده و سه بار (در دوره یازدهم برای فیلم هنرپیشه، در دوره هفدهم برای فیلم جنگجوی پیروز و در دوره سی و یکم برای فیلم رسوایی) نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است.

بنا بر این گزارش، امسال بزرگداشت «منوچهر اسماعیلی» صداپیشه، «محمدعلی نجفی» کارگردان و «اکبر عبدی» بازیگر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 1396 به دبیری «ابراهیم داروغه زاده» برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: