واکنش چمران به گزارش نجفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اتهام زدن صحیح نیست، مدارک مستند بدهند/اراضی عباس آباد به نهاد انتظامی واگذار نشده است

کدخبر: 2154848

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران نسبت به گزارش روز گذشته محمدعلی نجفی واکنش نشان داد.

مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره گزارش محمدعلی نجفی به شورای شهر و طرح اتهاماتی علیه شهرداری قبل، اظهار کرد: همه مسائلی که آقای نجفی در گزارش خود مطرح کرده است نیاز به ارائه مستندات دارد.

وی با بیان اینکه اگر انتقادی نسبت به عملکرد شهرداری قبل دارند باید منصفانه باشد، ادامه داد: اینکه خدمات فراوان شهرداری قبل را نادیده می گیرند و فقط از ضعف صحبت می کنند، اقدام درستی نیست.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بنده برای آقای نجفی احترام قائل هستم اما گزارش وی را بررسی منصفانه نمی دانم.

چمران با اشاره به اینکه همه آنچه که آقای نجفی در گزارش خود مطرح کرده باید اثبات کنند، افزود: شهرداری قبل ریز بدهی ها را اعلام کرد و آنچه درباره بدهی شهرداری در این گزارش آمده، نیاز به اثبات دارد.

وی با اشاره به گزارش نجفی درباره برخی قراردادهای شهرداری، گفت: ضروری است که قراردادها ارائه شود و جزییات آن را اعلام کنند تا بدانیم چه کسی آن را منعقد کرده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین درباره قراردادهای دیمی صحبت کرده اند آقای نجفی خودش 6 سال عضو شورا بوده و در جریان است که تمامی حساب رسی ها رسمی بوده و قرارداد دیمی وجود ندارد.

چمران گفت: سازمان حسابرسی، حسابرسان را معرفی می کرد آنان مو را از ماست بیرون می کشیدند و ریز به ریز همه قراردادهای شهرداری، سازمان‎ های وابسته به آن و شرکت ها را بررسی می کردند.

وی تصریح کرد: در گذشته خود شهرداری حساب رسی ها را انجام می داد اما شورای چهارم مجدد همه شرکت ها را حسابرسی کرد و در تفریغ و تلفیق بودجه لحاظ شده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حسابداری نقدی و غیرنقدی اصلا در سیستم شهرداری وجود نداشت، اظهار کرد: در شورای شهر درخواست حسابداری نقدی و غیرنقدی را از شهرداری داشتیم و معاون مالی آن زمان امکان حسابداری های غیرنقدی را فراهم کرد.

چمران ادامه داد: با تدابیری که اتخاذ کردیم، بودجه شهرداری از بودجه های دولتی هم شفاف تر شد. چون نقدی و غیرنقدی است در حالی که قبلا فقط نقدی بود و غیر نقدی ها حساب و کتاب نداشت.

وی درباره واگذاری اراضی در عباس آباد به نهادی انتظامی که در گزارش نجفی به آن اشاره شده است، گفت: نهاد انتظامی نیست. بنده نیز به بخشی از واگذاری اراضی عباس آباد انتقاد داشتم و آن زمان هم مطرح کردم.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سال های قبل ما مخالف ساخت بانک مرکزی در اراضی عباس آباد بودیم اما شورای معماری و شهرسازی به ساخت آن رای داد.

چمران گفت: قرار بود که ساختمان استانداری هم در اراضی عباس آباد ساخته نشود اما ساخت آن هم در شورای معماری و شهرسازی تصویب شد. در عباس آباد آنچه که اتفاق افتاده طرح جامعی بوده که دنبال می شد و این طرح مشکلی ندارد و بنده شخصا با آن مخالف بودم.

وی درباره اینکه در گزارش نجفی آمده به ازای هر 100 پست در شهرداری 426 نفر فعالیت می کنند، تاکید کرد: این موضوع را آقای امانی معاون شهرداری قبل پاسخ دادند و مستند گفت که چنین اظهاراتی کذب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: