از سوی مقامات رسمی اعلام شد؛

پروانه«دمیربانک» آذربایجان لغو شد

کدخبر: 2154940

پروانه فعالیت دمیربانک آذربایجان از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ لغو شده و کاپیتابانک این کشور به‌ عنوان بانک مسئول بازپرداخت مبالغ سپرده‌گذاران نزد دمیربانک تعیین شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، غلامرضا باقری مقدم، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در نامه ای به رئیس اتاق ایران اعلام کرده است: بر اساس گزارش دریافتی از سفارت ایران در باکو، پروانه فعالیت دمیربانک جمهوری آذربایجان از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ (شنبه ۲ دی ۱۳۹۶) لغو و کاپیتابانک آذربایجان به عنوان بانک مسئول بازپرداخت مبالغ سپرده گذاران نزد دمیربانک تعیین شده است.

برابر رویه جاری در جمهوری آذربایجان ، سپرده گذاران در بانک های این کشور که فعالیت آنها به هر دلیلی تعلیق می شود، ۶۰ روز فرصت خواهند داشت تا نسبت وصول سپرده های خود از بانک جایگزین اقدام کنند.

در نامه غلامرضا باقری مقدم، به غلامحسین شافعی نیز تصریح شده است: که عملیات بازگرداندن سپرده ها توسط کاپیتابانک آذربایجان، از ابتدای فوریه ۲۰۱۸ (پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶) آغاز خواهد شد و سپرده گذاران نزد دمیربانک فقط ۶۰ روز برای دریافت پول خود مهلت دارند و درصورتی که در این مدت ۶۰ روز اقدام نکنند، پس ازآن حق قانونی برای طرح ادعای مالی یا حقوقی برای دریافت سپرده خود نخواهند داشت.

طبق اعلام مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه، قبلاً در موارد مشابهی سپرده گذاران ایرانی به دلیل عدم انجام اقدام به موقع برای بازپس گیری سپرده های خود، متضرر شده اند و پیگیری ها نیز تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

بر این اساس، چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی در دمیربانک آذربایجان حساب سپرده داشته باشند، لازم است برای جلوگیری از ضرر و زیان، اقدام لازم برای دریافت سپرده های خود از کاپیتابانک آذربایجان را در دستور کار قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: