کامیابی‌نیا:

گزینه اول و آخرم پرسپولیس است اما باید دغدغه‌هایم برطرف شود/ دنبال قهرمانی هستیم نه رکورد زدن/ جدایی طارمی به سود خودش بود و پرسپولیس

کدخبر: 2154960

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: گزینه اول و آخر من پرسپولیس است اما باید شرایط هم فراهم شود زیرا از پارسال طلب بسیاری از پرسپولیس دارم و چند بار هم با گرشاسبی صحبت کردم تا دغدغه‌هایم برطرف شود.

کمال کامیابی نیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره حضورش در تمرینات تیم ملی، احتمال تمدید قرارداد با پرسپولیس و موارد دیگر صحبت هایی کرد که در زیر می خوانید:

فارس: در همین ابتدا در خصوص برنامه های تیم ملی و حضور ملی پوشان در جلسه ریکاوری صحبت کن.

خدا را شکر شرایط تیم ملی خیلی خوب است و با برنامه ریزی که کادر فنی با باشگاه ها انجام داده و با همکاری خوبی که به وجود آمده بازیکنان در تمرینات ریکاوری شرکت می کنند که این مسئله با هماهنگی بین باشگاه ها و تیم ملی است. به نظر من اقدام خیلی خوبی است چرا که یک روز بعد از بازی ها به صورت کاملا حرفه ای ریکاوری می کنیم و امیدوارم تاثیر این موضوعات را روی جام جهانی هم ببینیم.

فارس: البته در ابتدا انتقاداتی به این برنامه بود اما بعدا باشگاه ها هماهنگ با تیم ملی کار کردند.

ببینید ما آنجا به صورت کاملا حرفه ای ریکاوری می کنیم و همه هم از این موضوع راضی هستیم. فکر می کنم حدود 150 روز تا جام جهانی باقی مانده و مطمئنا با ادامه این روند تاثیر آن را در عملکرد تیم ملی خواهیم دید. قطعا هر کسی که کادر فنی تیم ملی صلاح بداند و در جام جهانی حضور داشته باشد به نحو احسن کار را انجام خواهد داد.

فارس:بدون شک نظر کادر فنی تیم ملی برای انتخاب بازیکنان مهمترین فاکتور است اما خودت چقدر امیدوار هستی بتوانی در جام جهانی 2018 روسیه حضور داشته باشی؟

من همه تلاشم را می کنم. صددرصد همه چیز به نظر کارلوس کی روش بستگی دارد. من به عنوان یک فوتبالیست باید تمرین کنم و امیدوارم که برای باشگاه ها و تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشم. قطعا کادر فنی تیم ملی آنالیز دقیقی از بازیکنان تیم ملی خواهد داشت و صددرصد تلاشم را می کنم که نظر آقای کی روش را جلب کرده و در تیم ملی حضور داشته باشم اما مطمئن باشید اگر در لیست نهایی نباشم مثل یک هوادار با همه وجودم برای موفقیت تیم ملی دعا خواهم کرد و اگر هم باشم که مثل یک سرباز برای تیم ملی ایران می جنگم. مطمئنا بازی کردن در جام جهانی یک برند به حساب می آید و هر بازیکنی که با نظر کادر فنی تیم ملی در روسیه حضور داشته باشد برای اعتلای پرچم ایران تلاش زیادی خواهد کرد.

فارس: رقبای ایران در جام جهانی مشخص شده است. چقدر از حریفان تیم ملی شناخت داری؟

ما با تیم های بزرگ دنیا همگروه شدیم و به همین دلیل شناخت خوبی از این تیم ها داریم و بازیکنانش را می شناسیم. بدون شک کادر فنی تیم ملی آنالیز خوبی از حریفان تیم ملی در جام جهانی در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد. البته این را هم بگویم ایران و 31 تیم دیگری که به جام جهانی رفته اند بهترین تیم های دنیا بودند که به این مسابقات راه پیدا کردند. قرعه کشی جام جهانی هم این موضوع را به خوبی نشان داد. خوشحالم که با تیم های بزرگی همگروه شدیم و می توانیم با بهترین های دنیا رقابت کنیم. مطمئنا تقابل با تیم های بزرگ و بازیکنان مطرح انگیزه مضاعفی به ملی پوشان می دهد.

جام جهانی مسابقات بسیار سطح بالایی است و مطمئنا کادر فنی تیم ملی بازیکنانی را به این مسابقات خواهد برد که در بهترین شرایط باشند. همه بازیکنان تلاش می کنند تا در لیست نهایی قرار بگیرند. چرا که هدف همه ما تلاش و جنگیدن مثل یک سرباز برای پرچم ایران است. در این 150 روز باقیمانده مطمئنا کادر فنی تیم ملی رقبا را به بهترین شکل آنالیز خواهد کرد و بازیکنان هم از نظر روحی و جسمانی در بالاترین شرایط قرار خواهند گرفت و امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا تیم ملی نتایج تاریخی بگیرد.فارس:تقابل با بزرگانی چون کریس رونالدو، اینیستا، پیکه، بن عطیه و... نیاز به آمادگی روحی روانی و آمادگی جسمانی بالایی دارد. به نظرت آیا این شرایط در بین ملی پوشان ایرانی وجود دارد؟

فارس: کار در جام جهانی سخت است اما چقدر امیدواری تیم ملی بتواند در این مسابقات امتیاز گرفته و حتی شگفتی ساز شود؟

همه کسانی که شرایط تیم ملی را دنبال می کنند می دانند که پتانسیل این تیم بسیار بالاست. خوشبختانه بازیکنان خوبی در داخل و خارج کشور داریم که تلاش زیادی می کنند و از طرفی یک مربی بزرگ و باشخصیت به نام کی روش که وجهه جهانی دارد در تیم ملی حضور دارد. ما در سال های اخیر همواره تیم اول آسیا بودیم و حریفان از ما می ترسند. شاید برخی فشارها به ملی پوشان وارد شده باشد اما امیدوارم با پتانسیلی که داریم تیم ملی در جام جهانی بدرخشد و بازیکنان زیادی بتوانند راهی تیم های بزرگ اروپایی شوند.

فارس:قرارداد برانکو هم با پرسپولیس تمدید شد تا خیال پرسپولیسی ها راحت شود.

کارنامه برانکو نیاز به تعریف من ندارد و او رزومه بسیار مشخصی دارد. برانکو در پرسپولیس بهترین نتایج را گرفته و او تسلط زیادی روی این تیم دارد. او به عنوان یک مربی بین المللی و باهوش در این مدتی که در پرسپولیس حضور دارد شناخت بسیار خوبی از وضعیت پرسپولیس، فوتبال ایران و بازیکنان دارد و به همین دلیل بهترین گزینه برای حضور در پرسپولیس است به طوری که او در این چند سال هواداران هم ارتباط خوبی با آنها دارد.مطمئنا در 2 سال تمدید شده برانکو برنامه ریزی خواهد کرد که پرسپولیس در آسیا نتیجه بگیرد و این امر دست یافتنی است. پرسپولیس می تواند در آسیا قهرمان شود و این مسئله نیاز به یک برنامه ریزی خوب دارد. برانکو مربی خوب خارجی است که به فوتبال ایران کمک زیادی کرده و با او در آسیا حرف های زیادی برای گفتن داریم.

فارس: قرارداد خودت در پایان فصل به پایان می رسد، پرسپولیسی ها می توانند امیدوار باشند که حضورت را در این تیم ادامه می دهی؟

ببینید گزینه اول و آخر من پرسپولیس است اما باید به هر حال شرایط هم فراهم شود. من از سال گذشته طلب زیادی از پرسپولیس دارم. سر این موضوع چند بار هم با گرشاسبی صحبت کردم. من یک فوتبالیست حرفه ای هستم و جز فوتبال بازی کردن شغلی ندارم. به هر حال باید دغدغه های به حق ما هم برطرف شود. بازی کردن در پرسپولیس فشار زیادی به بازیکنان وارد می کند و خدا را شکر در این چند سالی که اینجا هستم نتایج خوبی گرفتیم. بدون شک اگر شرایط مهیا باشد گزینه من فقط پرسپولیس خواهد بود. در این جلساتی که با گرشاسبی داشتم باشگاه اعلام کرد با ما تسویه حساب کرده و 40 درصد پول داده که اصلا اینطور نیست.

فارس: به جز خودت ، 10 بازیکن دیگر قراردادشان به پایان می رسد. تکلیف این بازیکنان چه خواهد شد؟

باشگاه در این مدت درگیر تمدید قرارداد با برانکو بود اما با بازیکنانی که قراردادشان این فصل به پایان می رسد هنوز مذاکره و صحبتی نشده است. ما 11 بازی به پایان لیگ و 6 بازی در لیگ قهرمانان آسیا داریم و نمی دانم برنامه باشگاه چیست.

فارس:مهدی طارمی هم که از پرسپولیس جدا شد و اینطور شنیده می شود که بازیکنان حتی نام او را بایکوت کرده اند و دیگر درباره طارمی صحبت نمی کنند. این موضوع را تائید می کنی؟

نه چنین مسئله ای نیست و ما طارمی را بایکوت نکردیم. جایگاه او از نظر فنی در پرسپولیس مشخص است و حتی در زمان محرومیت به گونه ای تمرین می کرد که انگار محروم نیست اما به هر حال شرایط به گونه ای رقم خورد که او از پرسپولیس برود و فکر می کنم هم به نفع خودش و هم به نفع باشگاه شد. مهدی زحمت زیادی کشید و دو فصل آقای گل شد اما به هر حال برخی هواداران پرسپولیس که روی این تیم تعصب زیادی دارند شاید احساسی شده و توهین کردند اما باید بدانند که فوتبال حرفه ای است و نباید زحمات طارمی را فراموش کرد. نباید بی معرفت باشیم و گل هایی که برای پرسپولیس زده را فراموش کنیم.

فارس: احتمال قهرمانی پرسپولیس زیاد است. فکر می کنی امسال بتوانید از نظر روند امتیازی یک قهرمانی شگفت انگیز را تجربه کنید؟

ما به دنبال قهرمان شدن هستیم نه رکورد زدن. 11 هفته تا پایان لیگ باقی مانده و همه تیم ها مقابل پرسپولیس بسته بازی می کنند که این کار را سخت کرده و ما را اذیت می کند. با این همه تمرکز ما بر روی تکرار قهرمانی است و خوشبختانه با رقبا فاصله خوبی داریم و باید این روند را ادامه دهیم. همه هم و غم ما این است که هواداران پرسپولیس را خوشحال کنیم و می دانیم که توقعات از ما بالا رفته است.

فارس: به دلیل 3 کارته شدن بازی با گسترش فولاد را از دست دادی.

این نظر شخصی من است؛ یک مربی یا بازیکن اشتباه می کند و داور هم انسان است و اشتباه می کند اما متاسفانه برخی داوران از نظر شرایط بدنی آمادگی خوبی ندارند. بارها پیش آمده در بازی ها داور با صحنه حساس بازی 25 متر فاصله دارد و یک تشخیص اشتباه می دهد. گاهی همین تشخیص غلط باعث می شود یک توپ گل شود و زحمات یک تیم هدر برود. کارتی که در بازی با مشکی پوشان گرفتم هم، همینطور بود. داور از صحنه دور بود و من اعتراض داشتم که بازیکن حریف باید کارت بگیرد نه من. برخی داوران خطاهای خنده دار می گیرند. از یکسری داور اسم نمی برم اما به ما حرف های عجیب و قریب در زمین می زنند که برای من قابل توجیه نیست. این برخوردها یعنی چه؟ متاسفانه برخی از داوران به حالت لجبازی قضاوت می کنند و در حالی که همه باید از فوتبال لذت ببریم آنها برخوردهای شخصی انجام می دهند.

فارس: پرسپولیس بدون تو و ربیع خواه به مصاف گسترش فولاد خواهد رفت. این موضوع کار را برای پرسپولیس سخت نمی کند؟

خدا را شکر بازیکنان خوبی داریم و نبود ما دو نفر به چشم نخواهد آمد. تا اینجا هم در هر بازی اگر بازیکنی غایب بوده جایگزین او به بهترین شکل عمل کرده است. پرسپولیس 25 بازیکن خوب دارد که شاید برخی از آنها کم بازی کنند اما در همان زمان کم خودشان را به خوبی نشان می دهند. ما در بازی با نفت از نعمت هواداران محروم بودیم و امیدوارم روز پنجشنبه به ورزشگاه بیایند و از پرسپولیس حمایت کنند چرا که ما از هواداران جان می گیریم.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: