۲۹ دی‌ماه

سالگرد درگذشت «کاظم حسن‌زاده» در حرم رضوی برگزار می‌شود

کدخبر: 2155050

محفل انس با قرآن به مناسبت سومین سالگرد درگذشت «کاظم حسن‌زاده» قاری پیشکسوت کشورمان ۲۹ دی‌ماه در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، محفل انس با قرآن به مناسبت سومین سالگرد درگذشت استاد مرحوم «کاظم حسن زاده» قاری پیشکسوت حرم مطهر رضوی با حضور گسترده جامعه قرآنی کشور برگزار می شود.

این مراسم جمعه 29 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن حرم مطهر رضوی با حضور سیدحمید هروی و حامد علیزاده از قاریان بین المللی کشورمان، رضا عابدین زاده حافظ قرآن کریم و گروه تواشیح «عروة الوثقی» برپا خواهد شد.

به گزارش فارس، «محمدکاظم حسن زاده» از اساتید قرآن کریم دوم فروردین ماه سال 1334 در مشهد به دنیا آمد. وی از دوران کودکی به تشویق خانواده پا به عرصه فعالیت های قرآنی گذاشت تا جایی که از 10 سالگی به طور مداوم در جلسات قرآن شرکت می کرد و پس از مدت کوتاهی در زمینه الحان تلاوت به موفقیت هایی دست یافت.

حسن زاده نیم قرن از زندگی خود را با قرآن گذراند و برای تربیت شاگردان قرآنی تلاش بسیاری کرد به طوری که قاریانی همچون حمید هروی، مهدی صیاف زاده، جواد کاشفی، سعید بیژنی و هزاران قاری توانمند دیگر حاصل تلاش های این استاد قرآن کریم بود. وی در هفتمین دوره تکریم چهره های قرآنی سال 1391 به عنوان چهره قرآنی توسط سازمان دارالقرآن معرفی و تجلیل شد.

سرانجام «محمدکاظم حسن زاده» 29 دی ماه سال 1393 در 59 سالگی به دلیل سکته قلبی در مشهد مقدس چشم از جهان فروبست.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: