از سوی انتشارات کمبریج؛

«روانشناسی ناسیونالیسم، تفکرات جهانی، تصورات ایرانی» منتشر شد

کدخبر: 2155089

انتشارات دانشگاه کمبریج به تازگی کتابی را در حوزه مطالعات ایران و تاریخ خاورمیانه، به قلم استاد ایرانی دانشگاه لندن منتشر کرده است.

به گزارش مهر، کتاب «روانشناسی ناسیونالیسم، تفکرات جهانی، تصورات ایرانی» به قلم دکتر «آرشین ادیب مقدم» در حوزه تاریخ خاورمیانه از سوی انتشارات «دانشگاه کمبریج» منتشر شد.

در این کتاب، ادیب مقدم با تمرکز بر هویت ایرانی، تحقیقی ارزشمند پیرامون ریشه‎های سیاسی و روانی هویت ملی و اینکه دولت‎های غربی و شرقی اغلب به چه طریقی از آنها استفاده می‎کنند؛ ارائه می‎دهد. در این اثر که به برسی موارد یادشده در دوره‎های قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران می‎پردازد، تحلیل نویسنده بر پایه «روانشناسی ناسیونالیسم» به عنوان یکی از مفاهیم جدیدی است که از جریان‎های روانشناختی الهام می‎گیرد که در ایجاد جوامع بشری نقش دارند.

از خلال این کتاب، ادیب‎مقدم نشان می‎دهد که چگونه ایده‏ های ملی‎گرایانه در طول تاریخ جهان متحول می‎شوند و اینکه تاثیرشان بر مسائل هویتی، آئین کشورداری و فرهنگ به چه شکل است.

به این ترتیب، روانشناسی ناسیونالیسم نشان می‎دهد که چگونه یک ملت به وجود آمده، پایدار می‎ماند و اینکه چگونه به شهروندان خودش عرضه می‌شود.

این کتاب قطعاً مورد توجه اساتید و دانش‌آموزان علاقمند به اوضاع سیاسی و فرهنگی ایران و همچنین آنهایی قرار می‎گیرد که در حوزه تاریخ سیاسی جهان، مطالعات ناسیونالیسم و فلسفه سیاسی فعالیت می‎کنند.

گفتنی است ادیب مقدم رئیس مرکز مطالعات ایرانی مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: