روبط تجاری ترامپ با کشورهای خارجی و گروه‌های تجاری هنوز قطع نشده است

کدخبر: 2155094

براساس گزارش یک دیده‌بان سیاسی که امروز(سه‌شنبه) منتشر شد ۶۴ گروه تجاری، مقام خارجی، کاندیداهای جمهوری‌خواه و افراد دیگر در املاک متعلق به ترامپ در سال نخست فعالیتش، مستقر شده یا اقدام به برگزاری همایش و نشست کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه دیده‌بان تحت عنوان "شهروندی همگانی" در گزارش‌های خود آورده است: دیدار، نشست و اقامت این گروه‌های در املاک دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی صورت گرفته که ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری خود گفته بود که کنترل امپراطوری تجاری خود را به دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، دو پسرش سپرده است و تمام وقتش را صرف ریاست جمهوری می‌کند.

بسیاری از گروه‌های دولتی و غیردولتی گفته‌اند که ترامپ پا را فراتر گذاشته و این امر باعث به وجود آمدن تضاد منافع شده است. این در حالی است که کاخ سفید از اظهارنظر درباره گزارش مذکور امتناع کرده که براساس داده‌های مربوط به کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا و گزارش‌ها و اخبار رسانه‌هاست.

براساس این گزارش همچنین آمده است: نمایندگانی از چهار کشور خارجی شامل کویت، مالزی، عربستان و ترکیه اقدام به برگزاری همایش‌هایی در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن کرده‌اند.

این هتل که چند خیابان آن طرف تر از کاخ سفید واقع شده مشهورترین ملک ترامپ است و در آن بیش از 64 همایش برگزار شده است.

این گروه دیده‌بان سیاسی غیردولتی به همراه 17 قانونگذار دموکرات در شکایتی به اداره خدمات عمومی آمریکا خواستار بررسی اسناد مربوط به اجاره ملکی از دولت آمریکا توسط سازمان ترامپ در 2013 شده است.

براساس سوابق کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا مشخص شده است که 24 گروه که از برخی کاندیداها برای ورود به کنگره حمایت می‌کنند همایش‌هایی را در املاک ترامپ برگزار کردند که اکثر آنها برای جمع آوری کمک‌های نقدی برگزار شده است و تمامی این کاندیداها جمهوری‌خواه بودند.

در گزارش این گروه دیده‌بان سیاسی آمده است که همایش‌های برگزار شده در املاک ترامپ از سوی نمایندگان صنایع بزرگ به ویژه معدن و نفت بوده اما به آمار مربوط به افراد حاضر در این همایش‌ها اشاره‌ای نشده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: