سلیم الجبوری:

همه باید برای حفظ مقدسات اسلامی و بیت‌المقدس تلاش کنیم

کدخبر: 2155134

رئیس پارلمان عراق گفت: باید امکانات لازم را فراهم کنیم تا ضمن حمایت از مردم فلسطین، آنان بتوانند حقوق پایمال شده خود را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: رسیدن به اهداف چنین همایشی در وضعیت نابسامان بین المللی نیاز به همکاری و پیوستگی دارد.

وی ادامه داد: ما باید به دیدگاهی مشترک برای مبارزه با چالش های امنیتی در منطقه برسیم و می طلبد تمام توانایی های خود را برای رقم زدن صلح و امنیت به کار گیریم.

الجبوری منابع انرژی کشورهای منطقه را فرصتی بسیار خوب برای توسعه و تقویت توانمندی این کشورها دانست و ادامه داد: با توجه به تغییرات منطقه و بین المللی ما به عنوان ملت عراق، کشورهای مسلمان را به گفتگو دعوت می کنیم تا صلحی پایدار شکل بگیرد و به استقلال کشورها و حقوق ملت ها احترام گذاشته شود.

رئیس پارلمان عراق تصریح کرد: عراق خواستار آینده ای دموکراسی مدار در کشورهای اسلامی است، امروز ملت عراق در جنگ پیروزی بر داعش به سر می برند و خود را برای برگزاری انتخابات مجلس آماده می کنند.

وی تأکید کرد: ما در حال آماده سازی کشورمان برای بازگشت آوارگان هستیم و این مهم با توجه به اتحاد ملت عراق تحقق می یابد.

الجبوری با بیان اینکه باید روز به روز اتحاد میان ملت های مسلمان افزایش یابد، اظهار کرد: در این زمینه از کشورهای اسلامی دعوت می کنیم با توجه به اصول ثابتی که میان کشورها وجود دارد با هم اتحاد داشته باشند و از کانال هایی گفتگو میان تمدن ها بر اساس احترام متقابل را دنبال کنند.

رئیس پارلمان عراق ادامه داد: ملت عراق تلاش می کند منطقه آرامش داشته باشد متأسفانه شاهدیم در یمن روزانه هزاران نفر کشته می شوند که پیامدهای منفی برای منطقه دارد و مشکلات بیشتری بر آن تحمیل می کند.

وی تأکید کرد: محافل بین المللی باید مسئولیت خود را برای پشتیبانی از غیر نظامیان در یمن بپذیرند و از نقض حقوق بشر در این کشور جلوگیری کنند.

الجبوری بیان کرد: ما باید صفحه جدیدی را در تاریخ ملت هایمان باز کنیم. امروز عراق در صدد است با تمام گروه های بین المللی گفتگو و هماهنگی داشته باشد. از مهمترین چالش های امروز جهان اسلام مسئله بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان است.

رئیس پارلمان عراق با اشاره به اینکه باید توجه خاصی به آرمان فلسطین داشته باشیم، افزود: ضروری است همه کشورها اقداماتی قاطعانه در برابر تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا اتخاذ کنند و امکانات لازم را برای حمایت از مردم فلسطین فراهم کنند تا آنان بتوانند حقوق پایمال شده خود را به دست بیاورند.

وی گفت: بر همه ما واجب است تمام تلاشمان را برای حفظ مقدسات اسلامی و بیت المقدس به کار گیریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: