کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رییس مجلس قطر: قطر از هیچ تلاشی برای حمایت از فلسطین در برابر اسرائیل دریغ نمی‌کند

کدخبر: 2155140

رییس مجلس قطر با بیان اینکه اسرائیل از تمامی ابزار خود برای شکست مقاومت استفاده می‌کند، گفت که قطر از هیچ تلاشی برای حمایت از پایداری مقاومت فلسطین در برابر تجاوز مستمر اسرائیل فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، احمد بن عبدالله بن زید آل محمود با حضور در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، گفت: جهان اسلام با انواع خطرات مواجه است. آنها انگار مسلمانان را دست کم گرفتند که برایشان مشکلاتی به وجود می‌آورد. قطعا در این شرایط ما باید درگیری‌ها بین خودمان را کم کنیم و وارد جنگ نشویم.

وی با بیان اینکه اگر اسلام را از دست بدهیم خودمان نابود می‌شویم، گفت: وحدت، پیوستگی و همبستگی موضوع بسیار مهمی است، نباید دچار اختلاف و تفرقه شویم و باید همه تلاش را برای حل مشکلات مسلمانان به کار ببریم.

رییس مجلس قطر با بیان اینکه اسرائیل از تمامی ابزار خود برای شکست مقاومت استفاده می‌کند، گفت: قطر از هیچ تلاشی برای حمایت از پایداری مقاومت فلسطین در برابر تجاوز مستمر اسرائیل فروگذار نخواهد کرد، همه دولت‌ها را دعوت می‌کنیم که همین رویه را در پیش بگیرند و در برابر اشغالگری و کشتن مردمان بیگناه مقاومت کنند.

وی همچنین مقابله با تروریسم را ضروری خواند و گفت: باید از نظر فکری و ایدئولوژی با تروریسم مبارزه کنیم. مسلمانان دچار ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها در دنیا شده‌اند، آنها بعضا نمی‌توانند از خود دفاع کنند، باید از آنها دفاع کنیم.

رییس مجلس قطر با اشاره به اقدامات عربستان علیه این کشور، گفت: وضعیت ظالمانه‌ای که برای قطر به وجود آورده‌اند ناقض تمامی اقدامات دیپلماتیک است و باعث ضررهای اقتصادی، ‌انسانی و حقوقی می‌شود. این یک جنگ اقتصادی است که باید با آن مقابله کنیم.

وی در پایان گفت که نباید اجازه دهیم که دشمنان، مسلمانان را متهم به کارهای تروریستی و خشونت کنند. ما در کشورهای اسلامی ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: