رهبر و بانک|قانون بانک، اسلامی است، اجرا نه

کدخبر: 2155224

رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به سیستم بانکی تصریح کردند: قانون اسلامی است، منتها روشهایی در اجرا وجود دارد که متأسفانه از آن حالت اسلامی بودن خارجش می‌کند.

خبرگزاری تسنیم ــ پرونده ویژه «باجِ باجه»، بخش 131

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سلسله گزارشهای «ره بر و بانک» نشان داد رهبر فرزانه انقلاب از سه دهه قبل که هنوز نظام بانکداری کشور تا این اندازه دچار اشکال و اختلال نبود، بر بسیاری از اشکالات فرایندها در سیستم بانکی اشراف داشته اند. در همین راستا دیدگاههای ایشان استخراج شده و به مرور در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

+ بیشتر بخوانید:

انتقاد صریح آقا به حوزه؛ بعضی «پول»، «اعتبار» و «بانک» را نمی شناسند

«اصحاب سبت» بانکی

انتقاد از حوزه علمیه در عرصه «پول و بانک»

اصلاح دستگاه بانکی، بزرگترین سنگر اقتصادی امروز

وظیفه روحانیت درباره «ربا» در جمهوری اسلامی

از جمله اشکالات نظام بانکی که اکنون دامن گیر نظام بانکی شده، این است که به بنا بر عقیده اکثر قریب به اتفاق اساتید پول و بانک کشور، گرچه فعالیتهای بانکها در مقام قانون، کم اشکال است؛ اما در مقام اجرا و عمل، قانون دور زده می شود. این اشکال در بیانات رهبر انقلاب در سال 1377 منعکس شده است. ایشان در در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی در اسفندماه این سال خاطرنشان کردند:

«برخی از مسؤولانی که من می دانم و آنها را می شناسم، دنبال این هستند. اوایل کارِ این دولتِ جدید به من گفته شد سعی بر این است که نظام بانکی را صددرصد اسلامی کنند ــ البته قانون اسلامی است، منتها روشهایی در اجرا وجود دارد که متأسفانه از آن حالت اسلامی بودن خارجش می کند ــ در آن طرح ساماندهی اقتصادی هم این نکته آمد؛ من هم تأیید کردم. امیدواریم ان شاءالله بتوانند چنین کاری بکنند.»

+ بخشهای دیگر پرونده ویژه «باجِ باجه» را اینجا پی بگیرید

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: