نوبخت: فقرزدایی و اشتغال اولویت دولت است

کدخبر: 2155225

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می‌کنیم بودجه جاری و عمرانی استان‌ها را افزایش دهیم. سیاست فقرزدایی و اشتغال را علی‌رغم این‌که با محدودیت منابع مواجهیم، در اولویت داریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت، در گردهمایی جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با ابراز خرسندی از حضور در جمع سرافرازان نیروهای مسلح و به‌ویژه فرماندهان حوزه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح، از مقام شامخ همه شهداء و به‌ویژه شهدای عملیات کربلای ۵ تجلیل کرد و در ادامه با اشاره به بودجه نیروهای مسلح از سال ۹۲ تا ۹۷ بر توجه ویژه دولت به بودجه بخش دفاعی تاکید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که در کنار سایر مصارف، سیاست فقرزدایی را هم در دستور کار داریم، افزود: در کشور انسان‌هایی را داریم که زندگی‌شان نمی‌گذرد لذا یارانه‌ی این افراد را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌ایم.

نوبخت به بخش هزینه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بودجه امسال{1397} با سنوات گذشته این تفاوت را دارد که مبتنی بر عملکرد یعنی به قیمت تمام‌شده تنظیم می‌شود. بسیاری جداول را اصلاح، شفاف‌سازی و یا حذف کرده‌ایم. در عین حال تلاش می‌کنیم بودجه جاری و عمرانی استان‌ها را افزایش دهیم. سیاست فقرزدایی و اشتغال را علی‌رغم این که با محدودیت منابع مواجهیم، در اولویت داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کلیدواژه‌های "اقتصاد مقاومتی" و "مدیریت جهادی"، ادامه داد: نمود این کلیدواژه‌ها همین برنامه‌ریزی است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: