سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد

صدور ۲ میلیون کارت هوشمند ملی تا این لحظه/ اعتبار کارت ملی قدیم فقط تا پایان سال ۹۶

کدخبر: 2155274

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون برای ۲ میلیون نفر کارت ملی جدید صادر شده و در ادارات پست باقی مانده است که تقاضا داریم افراد زودتر برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند.

به گزارش نسیم آنلاین،سیف الله ابوترابی درباره چگونگی فرایند تعوض کارت ملی گفت: کلید ورود به دولت الکترونیک، کارت هوشمند ملی است و هموطنان برای هوشمند کردن کارت ملی خودشان باید به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

وی افزود: کسانی که اعتبار کارت هایشان سال های آینده است هم می توانند کارت های خود را تعویض کنند اما اولویت با کسانی است که اعتبار کارتشان تا پایان اسفند 96 است.

ابوترابی گفت: اکنون 2 میلیون نفر کارت ملی جدیدشان صادر شده است و در ادارات پست باقی مانده که تقاضا داریم زودتر برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: هموطنان می توانند با مراجعه به سایت WWW.MCI.IR یک پیش ثبت نام انجام دهند. ابوترابی درباره هزینه تعویض کارت ملی هم گفت: در مجموع هزینه تعویض کارت ملی 31 هزارتومان برآورد می شود.

وی افزود: اکنون حداکثر زمان برای تعویض کارت ملی یک ماه پیش بینی شده است و سعی داریم تا 15 روز هم بتوانیم کارت را صادر کنیم. سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون 14 هزار نفر کار ثبت نام را انجام داده اند و پایگاه اطلاعاتی کشور مراحلی را انجام داده است. ارائه خدمت ثبت احوال سکونت محور شده است و 100 درصد خدمات ما به مردم ارائه داده می شود. ابوترابی گفت : کارت ملی به سوی کاربری شدن پیش می رود و 2 هزار و ۱۰۰ نقطه ثبت احوال مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی افزود: شماره تلفن های 66710270- 60902714- 60902701- اداره کل بازرسی ما است و ما در سامانه اطلاع رسانی به مردم اطلاع رسانی می کنیم اما تا زمانی که کارت هوشمند ملی در پوشش کامل هوشمند قرار نگیرد، اصل شناسنامه معتبر است و در مراحل بعد ما حتما تعویض شناسنامه را در دستور کار داریم. ابوترابی گفت: اگر شناسنامه ها نیز نیاز به تعویض داشته باشند ما مشکلی نداریم، ایستگاه سیاری پیش بینی کرده ایم برای کسانی که محدودیت حرکتی دارند، بتوانند شناسنامه خود را تعویض کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: