عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد؛

اختصاص ۳۷۰۰میلیارد تومان از هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت

کدخبر: 2155311

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها در سال ۹۷ به وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنعیم امینی فرد با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق از اوراق خزانه اسلامی ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی بیمه سلامت مصوب شد، گفت:‌ همچنین در بحث یک درصد ارزش افزوده پیشنهاد شده که ۵ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان لایحه به ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و میزان واقعی خود افزایش پیدا کند، ضمن اینکه صد درصد نیز تخصیص داده شود.

وی افزود:‌ همچنین پیشنهاد شده است که در حوزه ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها مبلغ کامل که میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است به این وزارتخانه اختصاص پیدا کند، این موارد اهم پیشنهادات درراستای افزایش بودجه حوزه سلامت بوده و امیدواریم به شکل کامل تصویب شود؛ ضمن اینکه در بخش کالاهای آسیب رسان برسلامت نیز پیشنهاداتی مطرح شده است.

امینی فرد تصریح کرد:‌ در بحث پزشک خانواده نیز حداقل هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد، امیدواریم در روزهای بررسی بودجه این کسری اعتبار جبران شود، همچنین در خصوص حقوق بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان نیز اقداماتی انجام خواهد شد؛ زیرا پاداش های بازنشستگی این افراد درلایحه درنظرگرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه کارگروه کمیسیون تلفیق با حضور وزیر بهداشت، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، گفت:‌ اهم پیشنهادات وزارت بهداشت در خصوص بودجه سلامت با رویکرد حذف هزینه های غیرضروری و اجرای احکام تصویب شده در بودجه مورد بررسی قرار گرفت، ضمن اینکه سعی شده منابعی برای وزارت بهداشت و بیمه سلامت تعریف شود.

عضو کمیسیون تلفیق، با بیان اینکه یکی ازاحکام مورد نظر موازین ۱۲۰ خدمت پرتعداد به صورت جهانی با همکاری سازمان های بیمه گر تهیه کند، افزود:‌درشهرهای کمتر از۱۰۰ هزار نفرخرید خدمات باید براساس سیستم ارجاع انجام شود، هچنین حذف همپوشانی ها درسال ۹۷ نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: