فرمانده ناجا:

تاکید برخویشتنداری پلیس در اغتشاشات/حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

کدخبر: 2155314

فرمانده ناجا از ضرورت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی گفت: تعریف تمدن نوین اسلامی مبتنی بر فرهنگ محمدی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی شاخص هایی وجود دارد که باید برای نیل به آن گام ها را زودتر برداریم و نمی توان از اکنون برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی زمان مشخصی معین کرد.

سردار اشتری گفت: الان در مرحله دولت اسلامی هستیم در برخی زمینه ها گام های خوبی در حوزه جامعه اسلامی برداشته شده اقشار مختلف مردم خود را با جامعه اسلامی تطبیق داده اند و به سمت تمدن ملی و اسلامی حرکت می کنند.

وی شرط تحقق تمدن اسلامی را رسیدن همه ابعاد با همدیگر به این ظرفیت عنوان کرد و گفت: قطعا این مسیر زمان بر است و علمای بزرگوار، خبرگان و کارشناسان باید در این زمینه نظرات شان را ارائه دهند.

فرمانده ناجا گفت: امیدوارم این زمان طولانی نباشد و هرچه سریع تر بتوانیم به تمدن نوین اسلامی و ملی برسیم.

وی خصوصیات دولت و جامعه نوین اسلامی را در رسیدن به افق تمدن اسلامی عدالت گستر، پیشرفت در حوزه های مادیات و معنویات و پرچمداری علم و جامعه انقلابی و سالم و دارای ارتباطات منسجم و مورد قبول دیگر کشورها خواند و گفت: ما باید همه این راه ها را با همدیگر پیش برویم.

سردار اشتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز گذشته گفت: حضرت آقا دیروز در همایش مجالس اسلامی در بحث علم و پیشرفت علمی گفتند ما در این زمینه عقب افتاده ایم و در بحث های علمی کشورهای غربی پیشرفت های خوبی داشته اند، ما باید به مرحله ای برسیم که از نظر علمی سرآمد باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از صحبت های خود فرمودند غربی ها از علم خودشان به خوبی استفاده نکردند و آن علم به سود جوامع بشری نبوده است.

سردار اشتری تاکید کرد: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید از هر لحاظ پیشرفت کنیم، جامعه الهام بخش باشد و دیگر کشورها بگویند الگوی ما ایران است.

وی تاکید کرد: در بحث موضوعات علمی، مادی، نوآوری، استفاده از تکنولوژی های روز و بحث معنویت باید الگو باشیم.

سردار اشتری در بخشی دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تمدن اسلامی گفت: ما باید ناجایی داشته باشیم که پلیس هم پیش روندگی و هم پیش برندگی داشته باشد.

وی توضیح داد: این عبارت را حضرت آقا در سال ۷۵ در دیدار با برخی افراد نیروهای مسلح به کار بردند یعنی اگر می خواهید پلیس در تراز جمهوری اسلامی و در تراز تمدن اسلامی داشته باشیم باید قابلیت ها را افزایش دهیم.

وی گفت: در این افق تمدن ناجا باید مقتدر و گسترش یافته باشد نیروهای ما باید مومن، جهادی، منسجم، پرچمدار عدالت و مدافع آن باشند آسیب ناپذیر و مردمی باشند و در داخل و منطقه الگو باشند.

وی گفت: نیروی انتظامی باید هم خودش و هم دیگران را آماده و یاری کند که به این مرحله برسند.

سردار اشتری گفت: اگر قصد معماری آینده نیروی انتظامی را داریم باید گام به گام این مراحل را طی کنیم و خودمان را با این افق هماهنگ سازیم.

وی افزود: حضرت آقا بارها فرمودند نیروی انتظامی باید یک سازمان انقلابی، مسلمان و متمدن و جهادی باشد. باید اقتدار نیروی انتظامی توام با رفعت و مهربانی باشد و در پیشرفت ها نوآور باشد پیشرونده باشد باید روز به روز رشد کند.

وی با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری گفت: در شرفیابی اخیر محضر حضرت آقا ایشان فرمودند برخی سازمان ها حرکت به عقب و گاهی ایستا دارند برخی هم رو به رشد حرکت می کنند، ناجا نه ایستا بوده و نه حرکت به عقب داشته و این رشد باید سرعت بگیرد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر نیروی انتظامی برگرفته از تدابیر مقام معظم رهبری که بارها فرمودند باید اقتدار توام با رفعت و مهربانی داشته باشید و من خودم بارها این موضوع را تاکید کردم ورود کرد.

فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی امروز به لطف الهی محبوبیت ویژه ای بین مردم و مسئولان دارد، ما با اقتدارمان و عمل به توصیه مقام معظم رهبری توانستیم نقش مناسبی را در حوادث اخیر ارائه دهیم. این موفقیت حاصل تبعیت از مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: تاکید ما خویشتنداری پلیس است و در حوادث اخیر تاکید کردیم از افراد آموزش دیده استفاده شود دستگیری ها هم هدفمند بود و اقتدار ناجا بیش از پیش نمایان شد.

وی گفت: در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری ایشان پنج بار از اقدامات مناسب ناجا تشکر کردند و فرمودند اقدامات شما اثرات خوبی داشته است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: