حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر مطرح کرد؛

نمایشگاه فرهنگی؛ نمایش وحدت، برادری و انسجام ملی اقوام ایرانی

کدخبر: 2155315

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات وی با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام عملی بین اقوام با فرهنگ‌های متنوع ایران اسلامی، رخداد نمایشگاه فرهنگی را نمایش وحدت، برادری و انسجام ملی اقوام دانست.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام والمسلمین حجت الله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات، تنوع فرهنگ اقوام ایرانی را فرصت بزرگ برای کشور دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی اقوام در واحد علوم و تحقیقات، علاوه بر اینکه یک زمینه برای افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های جمعی دانشجویی است، در راستای شناخت بهتر آداب و رسوم و فرهنگ اقوام با یکدیگر انجام می شود.

وی با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام عملی بین اقوام با فرهنگ های متنوع ایران اسلامی، رخداد نمایشگاه فرهنگی اقوام در واحد علوم و تحقیقات را نمایش وحدت، برادری و انسجام ملی اقوام دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت های قانونمند دانشجویی و نشاط آفرینی در فضای دانشگاه از سیاست های محوری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات، با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۶ تحت عنوان «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: برای تحقق شعار سال، لازم است پیوند فرهنگ اقوام ایرانی با اقتصاد را مدنظر داشت که این موضوع نیازمند توجه و آشنایی با گردشگری فرهنگی، غذاها، صنایع دستی، سوغات و... اقوام ایران اسلامی است.

وی با اشاره به نمایش لباس های محلی، سوغات استان ها، صنایع دستی، معرفی مشاهیر و... اقوام در نمایشگاه فرهنگی اقوام، گفت: هر قدر مشارکت دانشجویان از اقوام مختلف بیشتر باشد، در معرفی گوشه ای از فرهنگ، هنر و تمدن اقوام ایران اسلامی موفق تر خواهیم بود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین ذاکر، در حاشیه این نمایشگاه، در راستای تحقق به شعار سال ۹۶ (اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال) و حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی و همچنین به منظور ایجاد تسهیلات ویژه برای دانشجویان، اساتید و کارکنان، نمایشگاه بهاره به منظور ارائه پوشاک و البسه نیز برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در پایان گفت: دانشجویان و دانشگاهیان علاقه مند برای برپایی غرفه در این نمایشگاه تا ۱۰ بهمن ماه فرصت دارند آمادگی خود را به اداره امور فوق برنامه و آفرینش های هنری واحد علوم و تحقیقات اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: