مسئول سازمان بسیج رسانه در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر:

تبلیغ کننده سلبریتی‌های هنری نباشیم

کدخبر: 2155400

بصیری گفت: ما باید متوجه مسائل اجتماعی و سیاسی کشور باشیم؛ اگر نباشیم، تنها به تبلیغ‌کننده برای سلبریتی‌ها و هنرمندان تبدیل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر چهارشنبه (27 دی) همزمان با روز بسیج رسانه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: امروز اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای را برگزار خواهیم کرد و با صحبتی که با داوران داشتم، آنها از کیفیت آثار راضی بودند و می توان گفت کیفیت آثار نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: امروز در کشور حوزه های مختلفی مورد توجه قرار می گیرد که به نظر من اولویت اصلی کشور نیست. جشنواره ابوذر، می کوشد نگاه مخاطب و خبرنگاران را به سمت اصلی ترین مسائل جلب کند. اولویت ها در کشور ما در برخی دولت ها و برخی مسئولان اجرایی تغییر کرده است. متأسفانه به مسائل پیش پا افتاده می پردازیم و موضوعات اصلی را فراموش می کنیم.

بصیری عنوان کرد: انتقاد کردن این روزها سخت شده است؛ ما نمی توانیم انتقاد کنیم مگر انتقادهایی که بعضی اجازه آن را بدهند.

وی افزود: واقعیت این است که ما باید متوجه مسائل اجتماعی و سیاسی باشیم. اگر نباشیم، تنها به تبلیغ کننده برای سلبریتی ها در حوزه های موسیقی و هنر تبدیل خواهیم شد، البته آن موضوعات هم مهم است اما نمی توانیم موضوعات اصلی کشور را به فراموشی بسپاریم.

وی با اشاره به برخی مشکلات اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه تولید کاهش پیدا کرده است. برخی جوانان نخبه ما از کشور مهاجرت می کنند. این موضوع ها نگران کننده است.

بشیری در خصوص تاثیر اصحاب رسانه بر رفع چالش ها عنوان کرد: اصحاب رسانه باید بدانند که ما معضلات اجتماعی و علمی در کشور بسیار داریم و باید به آنها توجه کنیم. باید از اقتصاد مقاومتی تعریف درستی کنیم. اگر می خواهیم سرپا بایستیم، باید تکنولوژی و تولید علم در کشور افزایش پیدا کند و تبلیغ این ها کار رسانه هاست. دولتمردان ما باید به این سمت حرکت کنند و باید مردم را از پریشانی ذهنی دور کنند و نگاه مردم را متوجه مسائل جدی کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نگاه مردم جهان دارای جایگاه بسیار ویژه است و ما گاهی به امنیت و داشته های خود توجه نمی کنیم و مشغول موضوعات دیگر می شویم. این جشنواره به موضوعات و اولویت های اصلی کشور توجه می کند.

در ادامه مراسم، علیرضا زاکانی دبیر مجمع عالی بسیج ضمن تبریک روز بسیج رسانه گفت: ما امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم. نقش رسانه ها در این امور که در تمام سطوح در حال انجام است، بسیار مهم است. شناخت درست از شرایط از سوی رسانه ها، جامعه را به سمت و سوی حقیقی خود سوق می دهد. شناخت محیط و افکار عمومی و در مرحله بعد تنظیم پیام ها مطابق با نیاز مخاطبان بسیار مهم است.

زاکانی عنوان کرد: ما مبتنی بر آرمان هایی انقلاب کرده ایم که اگر بخواهیم، آنها را مرور کنیم، بالطبع باید شعار و خواسته های مردم در ابتدای انقلاب را جستجو کرد.

دبیر مجمع عالی بسیج در ادامه اظهار داشت: ما اگر انقلاب کردیم، به این دلیل بود که در داخل کشور 5 هدف را دنبال می کردیم؛ اینکه مستقل و آزاد باشیم، عدالت داشته باشیم. در مسیر پیشرفت معنوی و مادی گوی سبقت را برباییم و در فراتر از مرزها به دنبال مظلوم نوازی و ظلم ستیزی باشیم. باید این ویژگی ها و اهداف را فراروی جامعه برجسته و مشخص و زنده نگهداریم و خاطره عمومی مردم را به این سمت سوق بدهیم.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد، اگر ما را بیدار کند خیلی مطلوب است. صدای اعتراض مردم را مسئولان بشنوند و دقت کنند چه کاستی هایی در جامعه وجود دارد. بنا بود مسئولان خادم مردم باشند؛ نه اینکه طبقه ممتاز جامعه در رأس قرار بگیرند. امروز از این درد رنج می بریم و هرچه مقام معظم رهبری تذکر می دهند، این مشکل برطرف نمی شود. دومین مشکل کشور فساد اقتصادی است؛ آیا نمی شود با فساد در کشور برخورد کرد؟ این مسیر اراده و برنامه می خواهد و قیام و جهاد علیه فساد لازم است. فعلا آن چیزی که ما مشاهده می کنیم، این است که مسئولان به جای مواجهه درست وظیفه گزارشگری را به عهده گرفته اند و برخورد جدی وجود ندارد.

زاکانی بیان کرد: اشرافیت سیاسی اگر با فساد اقتصادی بهم پیوند بخورد، برخی با پول در جایگاه ها قرار می گیرند و ما کسانی را در این جایگاه ها می بینیم که بی تدبیر و بدعمل هستند.

دبیر مجمع عالی بسیج خاطرنشان کرد: نکته دیگر ولنگاری فکری، فرهنگی، اجتماعی است. مسائل اجتماعی در جامعه خانمان سوز است. آیا نمی توان اعتیاد را ریشه کن کرد و متن جامعه را در این خصوص هوشیار کرد. در این مسیر نیاز به یک حرکت داریم. البته زحماتی انجام می شود اما مبتنی بر نیاز نیست.

در پایان مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره رسانه ای ابوذر تجلیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: