در حاشیه نمایشگاه عکس «اسلام در اروپا»

زندگی مسلمانان در جمهوری دمکراتیک آلمان نقد می‌شود

کدخبر: 2155414

نیاد تاریخی جمهوری فدرال آلمان قصد دارد تا در حاشیه نمایشگاه عکس «اسلام در اروپا» در تاریخ ۲۴ ژانویه، موضوع «زندگی مسلمانان در جمهوری دموکراتیک آلمان یا آلمان شرقی» را به بحث بگذارد.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، بر اساس آمار محدودی که وجود دارد، اکثر مسلمانان به عنوان کارگران قراردادی و یا به عنوان دانشجو در جمهوری دموکراتیک آلمان یا آلمان شرقی زندگی می کردند. اطلاعات زیادی درباره زندگی روزمره آنها وجود ندارد.

به همین دلیل سؤالات زیادی در این باره مطرح می شود. اینکه زندگی روزمره مسلمانان در آلمان شرقی چگونه بوده؟ کجا نماز جماعت برگزار می شده؟ آیا براساس الزامات اسلامی، غذا می خوردند؟ و چگونه زندگی آنان از زمان فروپاشی دیوار برلین تغییر کرده است؟ عکاس محمود دابدوب و مهندس موهیادین داگن در مورد این سؤالات و خیلی موارد دیگر صحبت می کنند.

داگن، دانشجوی مهندسی مکانیک در درسدن در دهه 70 میلادی بود و پس از چند سال زندگی در سومالی دوباره به آلمان بازگشت. محمود دابدوب نیز از سال 1981 از لبنان به آلمان آمد. چندین کتاب عکس از او تا به حال منتشر شده است که نشان دهنده زندگی مسلمانان در آلمان دهه 80 است.

نمایشگاه عکس «اسلام در اروپا» از تاریخ 16 نوامبر 2017 در موزه فرهنگی برائررای در شهر برلین آغاز شده است و تا تاریخ 8 آوریل 2018 ادامه دارد. در این نمایشگاه بیش از 50 عکاس حرفه ای و آماتور آثار خود را درباره زندگی مسلمانان در اروپا ارائه کرده اند که از میان این آثار، 50 اثر برتر به نمایش در آمده است.

منبع:رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: