آنروا: قطع کمک‌های آمریکا بر امنیت منطقه تاثیر می‌گذارد

کدخبر: 2155423

آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا نسبت به تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک مالی به این نهاد واکنش نشان داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس آنروا امروز چهارشنبه با محکوم کردن تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک مالی به این نهاد هشدار داده است که این اقدام بر امنیت منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه از تعلیق 65 میلیون دلار از کمک های این کشور به آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" خبر داد.

این تصمیم آمریکا بعد از آن اتخاذ شد که تشکیلات خودگردان فلسطین تماس های خود با واشنگتن را در پی تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان سفارت اسرائیل قطع کرد.

یک مسئول آمریکایی روز سه شنبه گفت که واشنگتن 60 میلیون دلار به آژانس آنروا پرداخت می کند، اما مبلغ 65 میلیون دلار از کمک های خود را به حالت تعلیق در می آورد تا در آینده درباره آن تصمیم بگیرد.

پیر کراهنبول کمیسر آنروا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: کاهش منابع مالی بر امنیت منطقه تاثیر می گذارد آن هم در شرایطی که خاورمیانه با خطرها و تهدیدات متعددی روبرو است، به خصوص رشد افراط گرایی.

وی هشدار داد: این اقدام آمریکا یکی از موفق ترین و نوآورانه ترین تلاش های انسانی در خاورمیانه را تهدید می کند.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: کاهش منابع مالی آمریکا موجب خواهد شد تا بسیاری از خدماتی که آنروا به آوارگان فلسطینی ارائه می دهد، با خطر روبرو شود. دسترسی 525 هزار پسر و دختر فلسطینی به مدارس آنروا به خطر می افتد. امنیت و عزت انسانی میلیون ها آواره فلسطینی به خطر خواهد افتاد که نیاز فوری به کمک و مواد غذایی دارند. دسترسی آوارگان فلسطینی به بهداشت و سلامت اولیه نیز به خطر می افتد.

آنروا خدمات خود را به 5.3 میلیون آواره فلسطینی در اراضی اشغال شده، اردن، لبنان و سوریه ارائه می کند.

وی از جامعه بین المللی خواست تا در مقابل این اقدام آمریکا ایستادگی کند. کل بودجه آمریکا که در سال 2017 میلادی به آنروا اختصاص داده شده است بیش از 350 میلیون دلار بوده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: