گسترش لکه‌های نفتی در محل غرق شدن نفتکش سانچی

کدخبر: 2155429

لکه‌های نفتی در اطراف نفتکش غرق شده سانچی در دریای چین شرقی بسیار بزرگتر شده‌اند و از ارتفاع هزار متری از سطح دریا به وضوح قابل مشاهده هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه سی سی تی وی، سازمان اقیانوس های چین روز سه شنبه از گسترش لکه های نفتی در اطراف نفتکش غرق شده سانچی خبر داد. این لکه ها که در مقایسه با روز قبل از آن بسیار بزرگتر شده اند از ارتفاع هزار متری از سطح دریا به وضوح قابل مشاهده هستند.

سازمان اقیانوس های چین اعلام کرده است لکه های نفتی به سبب وجود باد و با جریان آب به سمت شمال گسترش خواهد یافت. در حال حاضر این لکه نفتی، منطقه ای به وسعت 133 کیلومتر مربع را پوشانده است.

نفتکش سانچی 136 هزار تن میعانات گازی و نفت خام سبک از ایران با خود حمل می کرد. این نفتکش پس از برخورد با یک کشتی باری در دریای چین شرقی دچار آتش سوزی شد و پس از گذشت یک هفته، بعدازظهر روز یکشنبه غرق شد. احتمال نشت گازهای سمی خطرناک به دریا به رغم پایان یافتن آتش سوزی همچنان وجود دارد. تلاش برای پاکسازی دریا ادامه دارد و تعدادی هواپیما برای کمک به یافتن اجساد 29 سرنشین دیگر این نفتکش به محل اعزام شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: