ترکیه و آلمان همکاری‌های ضدتروریستی خود را گسترش می‌دهند

کدخبر: 2155438

یک نشریه آلمانی از تصمیمات دولت آلمان و ترکیه برای تعمیق و گسترش همکاری‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، آلمان و ترکیه تصمیم دارند همکاری های خود در زمینه مبارزه با ترور را تعمیق بخشند و در آینده دوباره بهتر با هم در این زمینه تبادل اطلاعات داشته باشند.

به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، در این ارتباط درباره ازسرگیری دوباره شورای مشورتی بین آلمان ــ ترکیه تصمیم گیری شده است.

در همین ارتباط امروز (چهارشنبه) نمایندگان وزارت کشور آلمان و نمایندگان بلندپایه ای از آنکارا در برلین با هم دیدار خواهند کرد. در این نشست همچنین به مسئله مبارزه با تروریسم داعش پرداخته خواهد شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان بر ضرورت یک همکاری تنگاتنگ با ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کرده و در گفت وگو با دی ولت گفت: آلمان نقطه هدف و مقصد تروریست های جهادی است که مسیر سفر آن ها از سوریه و ترکیه عبور می کند.

وی افزود: ترکیه به خصوص تا همین اواخر مکرراً قربانی حملات تروریستی شدید تروریستهای اسلامی افراطی بوده است.

بسیاری مسائل مختلف از جمله تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه از طرف پارلمان آلمان و موج پاکسازی ها و سرکوبگری های دولت ترکیه علیه مخالفان از جمله برخی اتباع آلمانی بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه ماه هاست که روابط بین ترکیه و آلمان را به شدت متشنج کرده است.

اخیراً اوضاع کمی بهبود یافته است. برخی از اتباع آلمانی از زندان های ترکیه آزاد شده اند. وزرای امور خارجه آلمان و ترکیه نیز در دیدار اخیر خود بر لزوم بهبود مناسبات بین دو کشور تأکید کردند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: