کرزای: با اقدام نظامی آمریکا علیه پاکستان مخالفم

کدخبر: 2155939

رئیس جمهوری پیشین افغانستان گفت که من خواهان اقدامات سیاسی و افزایش فشارهای دیپلماتیک به پاکستان از سوی آمریکا هستم اما از اقدام نظامی واشنگتن علیه اسلام آباد حمایت نمی کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان که در گفتمان «رایسینا» در «دهلی نو» صحبت می‌کرد، نابودی گروه‌های تروریستی در پاکستان را کلید حل مشکلات فعلی افغانستان دانست و گفت که آمریکا باید فشارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک خود به اسلام آباد را افزایش دهد تا این کشور دست از حمایت گروه های تروریستی بردارد.

وی افزود: پاکستان همواره از گروه های تروریستی به عنوان یک ابزار سیاست خارجی استفاده کرده است، گروه های افراطی در پاکستان پایگاه های امن دارند و همچنین از حمایت‌های لجستیکی و مالی برخوردار هستند.

کرزای تاکید کرد: من خواهان اقدامات سیاسی، اقتصادی و افزایش فشارها به پاکستان هستم اما از اقدام نظامی بر ضد پاکستان حمایت نمی‌کنم.

رئیس جمهوری افغانستان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که فساد در افغانستان به آن اندازه ای نیست که نهادهای خارجی از آن نام می‌برند و در رده بندی خود جایگاه دوم و سوم را به این کشور اختصاص می‌دهند.

وی افزود: اکثر این رده بندی‌ها از سوی نهادهایی صورت می‌گیرد که در غرب واقع هستند و همه این رده بندی‌ها نوعی دسیسه بر ضد افغانستان است.

کرزای در پاسخ به این پرسش که برخی از گروه‌های مافیایی در برخی چالش‌های مالی در افغانستان دست دارند، گفت ما در افغانستان اصلا مافیا نداریم، اما برخی سرمایه گذارانی داریم که گاهی عملکردهای درستی داشته اند و گاهی هم اشتباه.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: