مقامات آمریکایی: آمریکا تا سال ۲۰۱۹ سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می‌کند

کدخبر: 2155940

تعدادی از مقامات آمریکایی از انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل ‌آویو به شهر قدس اشغالی تا سال ۲۰۱۹ میلادی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، تعدادی از مقامات دولتی آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طرحی را امضا کند که به موجب آن سفارت این کشور در تل آویو تا سال 2019 به قدس اشغالی منتقل شود.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نخستین بار این خبر را منتشر کرد و نوشت که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا طرحی را دریافت کرده است که نشان می دهد قرار است تا زمانی که یک ساختمان برای سفارت آمریکا در قدس اشغالی ساخته شود، ساختمان کنسولگری آمریکا در غرب قدس اشغالی به عنوان سفارت این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

این مقامات آگاه همچنین اعلام کردند که «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی و تعدادی از کارکنان او تا ماه آوریل سال جاری میلادی دفاتری را در این ساختمان خواهند داشت؛ اما در عین حال، دفاتر آنها در تل آویو هم همچنان پابرجا خواهد بود.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی با اعلام خبر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس ، جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد. این اقدام ترامپ با مخالفت های گسترده و اعتراضات فراوان در کشورهای مختلف همراه بود. اما ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به این اعتراضات نکردند و در کنار 7 کشور دیگر به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، رأی مخالف دادند.

این تصمیم ترامپ همچنین باعث افزایش درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شده است به گونه ای که تاکنون چندین فلسطینی در این درگیری ها شهید و بسیاری هم زخمی شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: