«مبارزه با تروریسم» در راهبرد جدید امنیتی آمریکا اهمیتی ندارد

کدخبر: 2155946

به عقیده کارشناس روس، در راهبرد جدید دفاعی آمریکا روی رویارویی با روسیه تمرکز شده و هدف واشنگتن در سوریه نیز نه مبارزه با داعش، بلکه مقابله با دمشق، تهران و مسکو است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا روز جمعه راهبرد جدید دفاعی خود را منتشر کرد. بر اساس این سند، رقابت با قدرتهای بزرگ و نه مبارزه با تروریسم، در مرکز توجه امنیت ملی آمریکا خواهد بود.

"آندری سوزدالتسیف" نائب رئیس دانشکده اقتصاد و سیاست جهانی در مدرسه عالی اقتصاد مسکو در گفت وگو با خبرگزاری «نووستی» ابراز عقیده کرد که راهکار جدید دفاعی آمریکا مبارزه مشترک واشنگتن و مسکو علیه تروریسم را دیگر غیرممکن کرده است.

وی توضیح داده است:«چنین اظهاراتی عملا امید روسیه برای دست یابی به نوعی توافق در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی را از بین برده است. اکنون دیگر مشخص شده که این مسئله برای آمریکایی ها مهم نیست. آنها آشکارا می گویند که اقدامات روسیه مورد قبول آنها نبوده و جهان تک قطبی آنها را تخریب کرده است و به همین دلیل اصلی ترین دشمن آنها نه تروریسم، بلکه روسیه است.»

این کارشناس یادآور شد، جبهه اصلی برای مبارزه با تروریسم هم در حال حاضر سوریه است. به همین بهانه هم ائتلاف بین المللی علیه داعش بوجود آمد، البته عملا تنها آمریکا در خاک سوریه حضور نظامی داشت.

سوزدالتسیف افزود: «ولی واضح است که دشمن اصلی آمریکا در سوریه نه تروریستهای داعش، بلکه ایران، دولت سوریه و روسیه هستند. این هدف به مرور زمان کاملا مشخص گردید.»

به عقیده وی، روسیه هم دارای راهکار دفاعی خود است که در حال اجرای آن می باشد. هرچند روسیه قصد ندارد وارد مسابقه تسلیحاتی با آمریکا شده یا به مقابله نظامی با واشنگتن بپردازد، برای اینکه این کشور برخلاف آمریکا، هدف سلطه جهانی را در نظر نگرفته است.

این کارشناس تاکید کرد: «آمریکا در راهکار جدید دفاعی خود سعی کرده تا روسیه را به رویارویی جهانی دعوت کند، همانطور که در دوران جنگ سرد، چنین بود، ولی مسکو به این رویارویی کشیده نخواهد شد.»

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: