ایران هدف سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا قرار گرفته است

کدخبر: 2155953

در خلاصه ۱۱ صفحه‌ای سند «راهبرد دفاع ملی» آمریکا، ۶ بار نام ایران ذکر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، وزارت دفاع آمریکا در خلاصه ای از سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا ۶ بار نام ایران را آورده است، که در ادامه به آن می پردازیم.

بر اساس این سند نوشته شده است:

ایران، همچنان به خشونت ادامه می دهد و ثبات منطقه را با چالش مواجه کرده است.

کشور هایی مانند کره شمالی و ایران، با برنامه تسلیحات اتمی یا حمایت از تروریسم درصدد بی ثبات کردن مناطق جهان بر می آیند.

در خاورمیانه، ایران مشغول رقابت با کشور های همسایه است؛ این کشور همزمان با ایجاد یک هلال نفوذ و بی ثباتی، از طریق استفاده از فعالیت های تروریستی دولت-پایه، شبکه گروه های نیابتی و برنامه موشکی مشتاقانه به دنبال دستیابی به هژمونی منطقه ای است.

رژیم های سرکش مانند کره شمالی همچنان به دنبال دستیابی به سلاح های کشتار جمعی و توانمندی های موشکی دور برد هستند و در پاره ای مواردبه ایران موشگ بالستیک صادر می کنند، بنابراین سیاست اشاعه این توانمندی ها به بازیگران مخرب را پیگیری می کنند.

وزارت دفاع آمریکا به تلاش های خود برای مهار کشور هایی مانند کره شمالی و ایران، غلبه بر تهدید های تروریستی علیه ایالات متحده و تثبیت دستاوردهایمان در عراق و افغانستان ادامه خواهد داد.

ما اقدام به ایجاد ائتلاف های ماندگار خواهیم کرد تا دستاورد هایی که در عراق، افغانستان، سوریه و جا های دیگر به دست آورده ایم را تثبیت کنیم و منابع قدرت تروریست ها و موازنه ایران را قطع کنیم و بدین ترتیب از شکست همیشگی تروریست ها حمایت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: