پژمانفر:ضرورت ورود خیران به حوزه «وقف در فضای مجازی» / «وقف» مورد غفلت قرار گرفته است

کدخبر: 2156181

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت عظیم وقف به‌صورت جدی مورد غفلت قرار گرفته است، بر ضرورت ورود خیران به حوزه وقف در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام نصرالله پژمانفر؛ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی درهمایش استانی بزرگداشت عالم واقف مرحوم میرزا ابو صالح رضوی درباره ضرورت حضور واقفان در عرصه فضای مجازی اظهار کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه وقف در حوزه فضای مجازی است و خیران باید به این حوزه نیز ورود کنند. وی افزود: موضوع وقف در حوزه های مختلف بدون توقف، پیشتاز و مسیر فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار داده اما این ظرفیت عظیم به صورت جدی مورد غفلت قرار گرفته است.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیران در خصوص نیازهای عام المنفعه، موقوفات زیادی ایجاد کرده اند، تصریح کرد: اگر سنت حسنه وقف و آثار آن به عنوان صدقه جاریه محقق نمی شد، جامعه امروز با مشکلات بسیاری روبه رو بود.

پژمانفر تاکید کرد: علما باید با آشنا کردن مردم و خیران به سنت حسنه وقف ذائقه آنان را به سوی تدین و نظم اجتماعی هدایت کنند.

وی گفت: در زمان پهلوی اول و دوم موقوفات در راستای نیت واقف صرف نمی شد و به همین دلیل انگیزه افراد در مسیر وقف کمرنگ و لطمه زیادی به این فرهنگ حسنه خورد.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احیای سنت حسنه وقف یک ضرورت و نیازمند عملیات دقیق و حساب شده است و باید با ایجاد اطمینان و اعتماد به مردم، ذائقه نگرانی آنان محو شود که این فرهنگ سازی به عهده حوزه های علمیه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: