در برنامه پایش مطرح شد

تخلف در انتصاب مدیران هلدینگ خلیج فارس/ مدیران خارج‌نشین پتروشیمی ها را اداره می‌کنند

کدخبر: 2156542

در حال حاضر در شرکت های پتروشمی مدیرانی داریم که خارج از کشور ساکن هستند و سالی یک بار به کشور می آیند و وضعیت تابعیت آنها مشخص نیست؛ بعضی از این مدیران در آمریکا ساکن هستند و از پتروشیمی‌ها حقوق می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برنامه پایش شب گذشته در بخش پایش شفافیت به بررسی وضعیت مدیران دو تابعیتی و بخشنامه های وزیر نفت و مصوبات هیئت دولت مبنی بر عزل مدیران بازنشسته و پروازی پرداخت و با ذکر اسامی بازنشستگان و مدیران پروازی ، تخلفات در هلدینگ خلیج فارس را افشا کرد .

سال گذشته و بعد از آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در تیرماه ۹۵، بیژن زنگنه وزیر نفت و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای به مدیران شرکت‌های پتروشیمی ، نفت و گاز دستور داده بودند:

مدیران واحدهای تولیدی ، مدیران واحدهای بهره‌برداری و نیز رده‌های بعدی (مانند مدیران و روسای بهره‌برداری ، HSE و عناوین مشابه سازمانی ) و همچنین کلیه رده‌های مدیریتی اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی (کارفرمائی ، پیمانکاری و غیره ) لازم است به‌طور تمام‌وقت در محل خود حضورداشته باشند . همچنین ضروری است حضور تمام‌وقت در محل خدمت در ابلاغ انتصاب آن‌ها ذکر شود و اکیداً از انتصاب مدیرانی که به هر دلیلی قادر به حضور دائمی در محل خدمت خود نیستند ( به‌اصطلاح مدیران پروازی ) و یا مدیرانی که در بیش از یک پروژه مسئولیت دارند ، خودداری شود . استفاده از مدیران محلی و بومی در شرایط مدیریتی تخصصی مشابه دارای اولویت است .( بخشنامه 19 دی‌ماه 95 ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور )

مجری این برنامه با اشاره به اینکه 555 روز از بخشنامه وزیر نفت که در تاریخ 26/4/95 با قید خیلی فوری و در رابطه با عزل مدیران بازنشسته و پروازی گذشته و همچنین 654 روز از تصویب قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان و مصوبه هیئت دولت مبنی بر عزل مدیران پروازی و بازنشسته گذشته ولی تاکنون در هلدینگ خلیج فارس بخشنامه ها در حد بخشنامه مانده است و هیچ گونه اقدامی در رابطه با مصوبات هیئت دولت و بخشنامه وزیر نفت نشده است.

در این برنامه عنوان شد که در حال حاضر عادل نژاد سلیم مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس ، نصرت رحیمی رئیس هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس و امامی عضو هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس بازنشسته هستند ولی کماکان و علیرغم صدور این همه بخشنامه ، قانون و مصوبه این افراد بازنشسته مشغول به کارند .

همچنین در این برنامه عنوان شد از جمله مدیران پروازی که بر خلاف مصوبات و بخشنامه ها باید در محل شرکت ها حاضر باشند می توان به آقایان رضا امیری مدیر عامل پتروشیمی بندر امام ، علیرضا وفا مدیر عامل پتروشیمی پارس ، جمشید سبزکار مدیر عامل پتروشیمی مبین ، میر احمدی مدیر عامل پتروشیمی زاگرس ، پرویزی رئیس حفاظت پرسنلی پتروشیمی فجر و موالی زاده مدیر امور حقوقی پتروشیمی کارون اشاره کرد .

مجری برنامه پایش در این برنامه پرده از اتفاق نادری در پتروشیمی ها برداشت و گفت : در حال حاضر در شرکت های پتروشمی مدیرانی داریم که خارج از کشور ساکن هستند و سالی یکبار به کشور می آیند و وضعیت تابعیت آنها مشخص نیست . اسفندیاری گفت در حال حاضر احمد اطلسی مقدم از پتروشیمی اروند ، شهریار صبوری از پتروشیمی بندر امام و آزاده باطنی از پتروشیمی کیمیای بندر امام ساکن آمریکا هستند و از پتروشیمی‌ها حقوق می‌گیرند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: