پنجمین روز از تئاتر فجر ۳۶

«طلوع آفتاب» رویت شد/ حذف یک اثر از جدول اجرا

کدخبر: 2156625

پنجمین روز سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای آثار داخلی و خارجی در بخش های مختلف و همچنین حذف یک اجرا از جدول جشنواره همراه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز دوشنبه دوم بهمن‌ و در پنجمین روز برگزاری، سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان اجراهای داخلی و خارجی در بخش های مختلف است.

نمایش‌های صحنه‌ای

نمایش «هملت» کمپانی کامرشپیله، که روز گذشته با استقبال بالای مخاطبان مواجه شد، امشب نیز ساعت ۱۹ در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.

نمایش موزیکال «الیورتوئیست» حسین پارسایی ساعت ۱۴ در تالار وحدت اولین اجرای خود را در جشنواره پیش رو دارد. تالار وحدت همچنین ساعت ۱۹ میزبان دومین اجرای پکیج به کارگردانی شوساکو تاکئوچی از کشور آلمان است.

«دریازدگی» نمایش سیامک بیگلری از کرج که در بخش مسابقه بین‌المللی حضور دارد هم در تالار قشقایی اجرا می‌رود.

«جزا» از کشور آذربایجان به کارگردانی مهربان علی‌اکبرزاده آخرین اجرای خود را در تالار سایه رأس ساعت ۱۶ دارد.

نمایش «دشمن خدا» از گزگان به کارگردانی عمادالدین رجبلو نیز ساعت ۱۵ در پلاتو اجرا به صحنه می‌رود.

«پایان بازی» اثر افشین زمانی ساعت ۱۶ در تماشاخانه سنگلج، «پانکیه کان» اثر برگزیده جشنواره تئاتر کردی به کارگردانی حسن ترقی از سنندج، ساعت ۱۶:۳۰ در تالار هنر و «اعداد در بیابان» کاری از جزیره هرمز به کارگردانی محمد سلامتی ساعت ۱۶ در تالار مولوی اجرا می‌شوند.

سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ساعت ۱۸ میزبان نمایش «خانه‌ای در انتهای خیابان بهار» به کارگردانی ندا هنگامی است. سالن ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه نیز با دومین اجرای «دهن‌گنده» از کشور بلژیک میزبان مخاطبان است.

«آواز ماهی‌ها در مرداب» از بندر دیّر به کارگردانی فضل‌الله عمرانی، که در مسابقه تئاتر ایران (ب) حضور دارد، ساعت ۱۷ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

در این روز قرار بود که نمایش «روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی نیز در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود ولی این اجرا از جدول جشنواره حذف شد.

تمرین-اجرا

«باک» تمرین اجرای علی مسعودی ساعت ۱۱ و ۱۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه در تئاتر آفتاب اجرا می‌شود.

بخش خارج از صحنه

نمایش‌های متفاوتی در این بخش حضور دارند. «طلوع آفتاب» کاری از سعید بهنام از نمایش‌های مهمان بخش آف استیج است. این نمایش گردشی و محیطی ساعت ۵:۳۰ صبح مخاطبان خود را با اتوبوس از میدان آزادی به کن-سولقان برده و برگردانده است. این نمایش در ۲ روز آتی نیز در همین زمان و مکان اجرا می‌شود.

«مناظر مجرم» به کارگردانی دریس ورهوفن، امروز ساعت ۱۱ در گالری ایرانشهر با حضور سفیر هلند افتتاح می‌شود و از ساعت ۱۲ تا ۲۲ میزبان تماشاگران است.

نمایش «نرگس» کاری از حسین توازنی‌زاده هم امروز ساعت ۱۴ و ۱۶ در خانه‌ای قدیمی به آدرس خیابان انقلاب، بین تقاطع حافظ و میدان فردوسی، روبه‌روی دانشگاه جامع علمی کاربردی، پلاک ۸۷۲ اجرای خود را آغاز می‌کند. ظرفیت تماشاگران این نمایش برای امروز تکمیل شده است و علاقمندان می‌توانند برای تماشای این اجرا در روزهای آینده، از طریق سایت ایران‌نمایش اقدام کنند.

نمایش «شهرهای نامرئی» اثر پینو دی بودوا از ایتالیا، که از ۲۹ دی اجرای خود را در باغ موزه قصر آغاز کرده است، امروز با اجرای ساعت ۲۱ به کار خود پایان می‌دهد.

«جنگ زیر پوست مادرم» کاری از بهنام کاوه از آبادان، «درد دل روی خط حامل» اثری از مصطفی کولیوندی از ایلام، «چهارراه» گلرخ نفیسی و «آخرین مرزهای اشتغال» سوران حسینی از مریوان، به ترتیب از ساعت ۱۶ در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شوند. «درد دل روی خط حامل» ساعت ۱۲:۳۰ در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر نیز اجرا دارد.

«مؤسسه کاریابی» اثر الهه پورجمشید و «موسیای آسیایی» کاری از حامد مهریزی‌زاد از یزد» در محوطه خانه هنرمندان میزبان مخاطبان علاقمند به تئاتر خارج از صحنه هستند.

در عمارت روبرو ساعت ۱۶ «نادیدنی یا هر طور شما دوست دارید» و «نادیدنی» بابک حجری اجرا می‌شوند.

بخش فرااجرایی

امروز ساعت ۱۷ در سالن امیرخانی خانه هنرمندان یکی دیگر از رویدادهای مهم و جذاب بخش بین‌الملل جشنواره سی‌وششم برگزار می‌شود: شکرخدا گودرزی، کارگردان تئاتر و کترینا اوانجلوتوس، هنرمند یونانی، سومین پنل بخش بین‌الملل را با موضوع «مطالعه تطبیقی جایگاه زن در اشعار شاهنامه و تراژدی‌های اوریپید» برگزار می‌کنند. ورود برای علاقمندان آزاد و بدون هزینه است.

تماشاخانه های خصوصی ارغنون، باران، دا، سه‌نقطه، شانو، فانوس، مشایخی و همای سعادت نیز بخش بعلاوه فجر جشنواره را بر عهده دارند. برای دیدن اجراهای این بخش می‌توانید به سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir مراجعه کنید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: