زیر پوست تئاتر فجر/۴

استقبال از «هملت» و «اپرای عروسکی خیام»/ وقتی نمایش‌ها هم دارای پایان باز می‌شوند

کدخبر: 2156649

چهارمین شب جشنواره تئاتر فجر با استقبال از نمایش‌هایی چون «هملت» در سالن اصلی تئاتر شهر، «هفت عصر هفتم پاییز» در سالن چهارسوی تئاتر شهر و «اپرای عروسکی خیام» در تالار فردوسی همراه بود که البته حاشیه‌هایی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، چهارمین شب جشنواره تئاتر فجر با استقبال از زیاد از نمایش هایی چون «هملت» در سالن اصلی تئاتر شهر، «هفت عصر هفتم پاییز» در سالن چهارسوی تئاتر شهر و «اپرای عروسکی خیام» در تالار فردوسی همراه بود.

دکور نمایش هملت شب گذشته پس از اجرا شست و شو شده و برای امشب دوباره آماده می شود.

سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری و سیدعلی حسینی معاون پارلمانی وزیر ارشاد در نمایش هفت عصر هفتم پاییز در سالن چهارسو حضور پیدا کرده و از این نمایش دیدن کردند.

نمایش «u+263f» به کارگردانی پریسا میرعلی از برگزیدگان جشنواره تئاتر ایران در سالن قشقایی با نیم ساعت تأخیر به دلیل آماده نبودن دکور کار به صحنه رفت، به طوریکه داوران نیز سرگردان در اطراف سالن می چرخیدند، زمانی هم که مردم وارد سالن نمایش شدند از بوی کافور به سرفه افتاده و برخی نیز به سختی نفس می کشیدند.

در ابتدای این کار نحوه تغسیل اموات اجرا شد، چرا که این نمایش در یک غسالخانه روایت می شود و اتفاقاتی که درباره شستن برخی از اموات رخ می دهد حال و هوای نمایش در غسالخانه، بوی کافور و کم محتوا بودن نمایش مردم را دچار خستگی کرده بود و در نهایت نیز پایان باز نمایش یکی دیگر از اعجاب های خاص این کار بود که مردم مردد بین نشستن و بیرون رفتن از سالن شده بودند و در نهایت در حالیکه هنرمندان این نمایش در حال شستن یک میت بودند، مردم سالن را ترک کردند.

نمایش های محیطی مجموعه تئاتر شهر نیز دیشب پس از گذشت چند شب متوالی، به ساعت های اوج خود بازگشت و توانست مخاطبان زیادی را جذب خود کند.

یکی از مشکلات امسال در جشنواره تئاتر فجر مشخص نبودن، ضعیف و مشکل داشتن ترجمه هایی است که از نمایش های خارجی صورت می گیرد به طوریکه شب گذشته در نمایش جزا شاهد بودیم که ترجمه ها بسیار دم دستی و سخیف صورت گرفته بود.

و در نهایت اتفاق دیگر اینکه اجرای نمایش «روز عقیم» حسین کیانی توسط اداره کل هنرهای نمایشی لغو شد، این نمایش قرار بود امروز در تالار چهارسو به صحنه برود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: