مجتبی آقایی به فارس خبر داد

پایان چیدمان آثار در جشنواره تجسمی تا امشب/ تقدیر از رایزن فرهنگی برگزیده

کدخبر: 2156653

دبیرکل دهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر گفت: تمام آثار ارسالی توسط دبیرخانه دریافت شده و در حال چیدمان است و اصطلاحاً روتوش آن‌ها تا امشب به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، عصر فردا (سه شنبه ۳ بهمن) در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره درباره آخرین اقدامات انجام گرفته به خبرنگار فارس گفت: از مجموع ۹۱ اثر راه یافته به جشنواره، ۸ اثر مربوط به هنرمندان خارجی است که آثار هنرمندان بلژیک برزیل، بنگلادش، عراق، پرو، و صربستان دریافت و آماده شده است، اما ۲ اثر غیر دیجیتال و حجمی بودند که به دلیل مشکلات بیمه ای و حمل و نقل، متأسفانه امکان حضور در جشنواره را نیافتند؛ این دو اثر متعلق به هنرمندان کشورهای بلژیک و ترکیه بود.

وی درباره آثار هنرمندان ایرانی گفت: تمام آثار دریافت شده و در حال چیدمان هستند. اصطلاحاً روتوش آن ها تا امشب به پایان می رسد و نمایشگاه برای فردا و مراسم افتتاحیه آماده خواهد شد.

آقایی درباره مهمانان و مدعوین حاضر در مراسم افتتاحیه توضیح داد: مهمانان خارجی جشنواره از آمریکا، سوئیس، آذربایجان و ایتالیا به کشورمان رسیده اند و فردا در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره دیگر جزئیات مراسم افتتاحیه توضیح داد: حدود ۱۰ تجلیل در مراسم فردا داریم که شامل نگارخانه منتخب، خبرنگار برگزیده، اداره کل ارشاد برتر، رایزن فرهنگی فعال در امور تجسمی و ... است.

وی درباره انتخاب رایزن فرهنگی برتر گفت: ما شاخصه ها و مؤلفه های مدنظرمان از قبیل تلاش برای برپایی نمایشگاه و اعزام هنرمندان را به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام می کنیم و سازمان بر اساس آن رایزن فرهنگی برتر در یک سال گذشته را به ما معرفی می کند.

بر اساس این گزارش، دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در موسسه فرهنگی و هنری صبا همه روزه از ساعت 10 تا 20 و روزهای جمعه 15 تا 20 میزبان حضور مخاطبین است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: