مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه خبر داد

اجرای سومین نوبت بازرسی از شعب قضایی کشور

کدخبر: 2156711

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: با تاکیدات معاون منابع انسانی قوه قضاییه سومین دوره بازرسی‌های دادگستری‌های سراسر کشور توسط ۱۶۸ هیأت و ۵۰۶ بازرس در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، وحید میرحسینی با بیان اینکه تاکنون در دو مرحله کارکنان اداری دستگاه قضایی در کل کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته اند، اظهار داشت: در مرحله اول به غیر از کارکنان ستادی قوه قضائیه، سایر کارمندان اداری در کل کشور مورد ارزیابی و بازرسی قرار گرفتند. در مرحله دوم بازرسی ها مدیران دفاتر شعب قضایی کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای بازرسی ها با تاکید مسئولان عالی قوه قضاییه خصوصاً معاونت منابع انسانی همواره مورد تاکید بوده است، گفت: با تاکیدات معاون منابع انسانی قوه قضاییه مبنی بر ضرورت انجام بازرسی از کارکنان اداری، سومین دوره بازرسی های دادگستری های سراسر کشور در حال انجام است. وی افزود: در مرحله سوم جامعه هدف ما کارکنان شعب قضایی دادگستری ها هستند و سایر عوامل شعب و دیگر کارکنان دادگستری مانند منشی، دادورز، مسئول بایگانی و متصدی امور دفتری بازرسی می شوند و این بازرسی ها توسط 506 بازرس آشنا به کار و توانمند با ابلاغ رسمی و در قالب 168 هیأت بازرسی به صورت رسمی و میدانی انجام گرفته است. میرحسینی خاطرنشان کرد: با ابلاغ اجرای بازرسی ها، اجرای بازرسی ها از اواخر مهرماه کلید خورد و این بازرسی ها ظرف 5 ماه تا اسفند ماه انجام می شود. و جامعه هدف ما 20 هزار نفر است.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه با اشاره به اینکه 168 تیم بازرسی شامل 506 بازرس در حال بازرسی هستند، بیان داشت: اجرای این طرح شامل سه مرحله ثبت اطلاعات انجام شده، بازرسی میدانی و گزارش گیری است. وی با بیان اینکه مولفه های مد نظر برای بازرسی، اجرای دستورات در زمان مناسب، عدم وجود کار معوقه، اخطاریه ها و احضاریه ها، نحوه ابلاغ و صحت ابلاغ، ثبت یا عدم ثبت لوایح است، گفت: روش کار ما در این بازرسی ها بدین صورت است که از کارکنان شعب قضایی دادگستری ها حداقل 5 پرونده را به طور اتفاقی خارج کرده و مورد بازرسی می دهیم و اگر معایبی وجود داشته باشد،معایب را صورت جلسه می کنیم. وی افزود: قطعاً از کسانیکه عملکرد مناسبی داشته اند و در گزارش بازرسی ها نام آنها قید شده است، قدردانی و تشویق می شوند. کارکنانی که در کارشان کم و کاستی و ضعف دارند نامشان توسط بازرسان در شعبه صورت جلسه می ‎ شود و کارکنانی که ممکن است در واقع ناهنجاری یا اشتباهاتی داشته باشند و کوتاهی کنند با معرفی به تخلفات اداری و سایر تصمیمات اداری قطعاً اقدام و برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد. مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه در پایان بیان داشت: به مردم اطمینان می دهیم که بر کار کارکنان در شعب دادگستری نظارت داریم و خدمات قضایی بدرستی انجام می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: