حدادی: علاقمندم در ایران تمرین کنم، اما شرایط مهیا نیست

کدخبر: 2156734

قهرمان پرتاب دیسک کشورمان گفت: علاقمند هستم در ایران تمرین کنم، اما شرایط برای برپایی اردو مهیا نیست.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک کشورمان درباره شرایط تمرینی خود اظهار کرد: یک اردوی 25 روزه در کیش داشتم. 2 هفته ای است به تهران آمدم تا ریکاوری کنم. امروز دوباره به کیش برگردم و مربی ام هم روز چهارشنبه به ایران می آید. واقعا سخت بود که بخواهم او را برای حضور در ایران راضی کنم چون تاکنون هیچ مربی آمریکایی به ایران نیامده بود و آن ها هم شرایط خاص خودشان را برای حضور در ایران دارند. مک ویلکینزیکی از مربیان مطرح جهان در رشته های پرتابی است و طلا و نقره المپیک را دارد و شاگردان او هم از قهرمانان المپیک جهان بودند. او فعلا 3 ماه به صورت آزمایشی با من کار خواهد کرد و اگر توانستیم ادامه دهیم این همکاری تا المپیک 2020 ادامه خواهد داشت. طبق صحبت هایی که همان زمان در آمریکا داشتیم به من گفت تو دارای تکنیک منحصر به فردی هستی و می توانی رکوردهایت را افزایش دهی.

او درباره این که در جزیره کیش با مشکلاتی مواجه بوده است تصریح کرد: سال گذشته شرایط واقعا سخت بود. من علاقمندم در داخل کشور تمرین کنم. خیلی از افراد به من می گویند چرا این قدر برای تمرین به اروپا و آمریکا می روی. اما وقتی می بینم شرایط مهیا نیست به جایی می روم که امکانات اولیه پرتاب یعنی دایره و چمن را داشته باشد. سال گذشته هنگامی که در کیش بودم مسئول ورزشگاه روی چمن خوابید و اجازه نداد تمرین کنیم و گفت اگر می خواهید تمرین کنید باید از روی جنازه من رد شوید. بعد از این اتفاق یک زمین خاکی را پیدا کردیم و خودم کارهای ساخت دایره را انجام دادم. با افشارزاده صحبت کردم تا این زمین چمن شود تا برای آیندگان هم خوب خواهد بود.

حدادی اضافه کرد: زمانی با مربی استرالیایی کار می کردم اما شرایط آن ها برای تمرین متفاوت بود و می گفتند هر موقع استراحت تو تمام شد می توانی تمرین را شروع کنی اما مربیان روسیه ای این طور نبودند و فشار زیادی به ورزشکار می آوردند. من هم دنبال این شرایط هستم. امیدوارم "ویلکینز" هم در تمرینات سخت گیر باشد.

قهرمان پرتاب دیسک کشورمان در واکنش به این که در مدت اخیر رکوردهایش ارتقا پیدا کرده است بیان کرد: 17 سال است که در دوومیدانی مدال می گیرم و در این مدت به هرحال هر ورزشکاری در مقطعی دچار افت می شود. سال گذشته هم این اتفاق برای من افتاد و مصدومیتم گریبان گیرم شد اما امسال خوشبختانه رکوردهایم به 66 متر رسیده است. در بازی های آسیایی هم رکورد آسیا که دست خودم است را بشکنم که البته کار سختی نیست. یک ورزشکار پرتابی بین 30 تا 38 سال اوج آمادگی اش است و هدف من در حال حاضر بازی های آسیایی و در بلندمدت المپیک 2020 است.

حدادی درباره این که به نظر شما چه انتقادی به فدراسیون دوومیدانی وارد است اضافه کرد: همیشه انتقاد به فدراسیون وارد است اما انتقاد سازنده را باید قبول کنیم. اگر کسی از من انتقاد می کند و می توانم بهتر شوم باید آن را قبول کنم. مشکل جذب مربی یا گرفتن روادید فکر نمی کنم سخت باشد چون همه فدراسیون ها انجام می دهند. طی مذاکراتی که در چند وقت اخیر داشتیم قرار شد صفر تا 100 کارها را خودم انجام دهم و برای امضای قرارداد یا مسائل مالی فدراسیون کارها را انجام دهد. دوومیدانی ورزش ثانیه ها و سانتیمترهاست و اگر یک سانت کم کنیم در رکوردها تاثیر می گذارد. باید منظم باشیم. امیدوارم شرایط خوبی تا بازی های آسیایی مهیا باشد.

دارند مدال المپیک درباره جزییات دیدارش با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: من در این نشست فقط به او گفتم که ورزش دوومیدانی در ایران اصلا حالش خوب نیست و باید فکری شود. گفتم می خواهم مدرسه دوومیدانی تاسیس کنم و برترین مربیان جهان را به ایران بیاورم. این مربیان به خاطر من به ایران می آیند. مطمئن باشید با این راهکار ایران می تواند در المپیک مدال کسب کند.

انتهای پیام/

اظهارات حدادی درباره وضعیت تمرینی خود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: