"برای اسکی ایران خوب نیست ضعیف‌ترها جای ما را بگیرند"

کیادربندسری: امیدوارم نتیجه سوچی را در المپیک ۲۰۱۸ تکرار کنم

کدخبر: 2156762

تنها اسکی باز ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۸، گفت: حضور در رقابت‌های جام جهانی اسکی در طول سال هم هزینه بر است و هم آمادگی جسمانی بالایی را می طلبد.

محمد کیادربندسری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری سه هفته‌ از لیگ بین‌المللی اسکی با وجود کمبود بارش برف، اظهار کرد: با توجه به کمبود برف که در پاییز امسال داشتیم، خوشبختانه مجموعه پیست اسکی دربندرسر توانست شرایط را برای برگزاری لیگ اسکی فراهم کرد. مسابقات لیگ در این سه هفته‌ از اهمیت بالایی برخوردار بود، چرا که امتیازات آن در امتیاز اسکی بازان برای حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محاسبه می‌شود. با پایان هفته‌ سوم پرونده کسب امتیازات بسته می‌شود و منتظر می‌مانیم تا فدراسیون جهانی اسکی اسامی نفرات منتخب برای المپیک زمستانی را اعلام کند. در این سه هفته‌ سطح مسابقات لیگ خوب بود و از کشورهای خارجی اسکی بازانی حضور داشتند، اما ما انتظار داشتیم اسکی‌بازان معتبر خارجی به ایران بیایند تا پیش از آغاز المپیک به افزایش امتیازات اسکی بازان ایرانی کمک کند.

تنها نماینده ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانک کره جنوبی درباره پیش‌بینی نتایجش در معتبرترین رقابت اسکی جهان و آمادگی‌اش، اظهار کرد: من دوره قبل در المپیک سوچی توانستم به عنوان سی‌ام برسم، ولی آن موقع هم جوان‌تر بودم و هم شرایط برفی در ایران مساعدتر بود. امسال با حمایت فدراسیون اسکی یک اردوی ۲۵ روزه در اتریش داشتیم و پس از این که برگشتیم در ایران برفی نبود که تمرین کنیم. پس از یک ماه وقفه در تمرینات مجبور شدیم برای پیگیری تمرینات و اردوها به ترکیه برویم. تلاشم این است که حداقل جایگاه قبلی ایران در المپیک را حفظ کنیم، چرا که نتیجه‌ بهتر گرفتن با توجه به شرایطی که پیش آمد کمی سخت است.

کیادربندسری در خصوص بحث جوانگرایی در فدراسیون اسکی و ایجاد پشتوانه سازی، اظهار کرد: خوشبختانه زمانی که اسکی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده بودم و در حال‌ یادگیری تکنیک‌ها بودم یک مربی فرانسوی به نام نیکولاس سول داشتیم که معتقدم آموزش‌های او اسکی خود من را ۱۰ سال جلو انداخت. من در زمانی که مستعد یادگیری بودم زیر نظر او کار می‌کردم. در حال‌ حاضر برنامه‌های فدراسیون اسکی بر جوانگرایی متمرکز شده است اما برای اسکی ایران خوب نیست که اسکی بازان ضعیف‌تر جای ما را بگیرند. امیدوارم جوانان رکوردهای ما را بزنند و بتوانند برای ایران افتخار آفرینی کنند.

اسکی باز المپیکی ایران درباره عدم حضور اسکی بازان ایرانی در جام جهانی اسکی که در طول سال برگزار می‌شود، گفت‌: مسابقات جام جهانی هر هفته‌ در یک کشور برگزار می‌شود. شرایط ما برای حضور در این مسابقات بسیار سخت است، از روز اولی که جام جهانی شروع می‌شود اسکی بازان در پایان هر هفته‌ به کشورشان باز نمی گردند و از یک کشور به کشوری دیگر سفر می‌کنند. چنین شرایطی هم برای ما هزینه بر است و هم از لحاظ بدنی اسکی بازان ایرانی توانایی بدنی اروپایی‌ها را ندارند. فدراسیون اسکی می‌تواند برنامه‌ریزی کند تا حداقل در چند هفته‌ از سی دور جام جهانی شرکت کنیم تا در شرایط مسابقه‌ای خودمان را محک بزنیم.

کیادربندسری درباره رقابتش با حسین ساوه شمشکی در سال‌های گذشته و این که این رقابت چه تاثیری بر شرایط آمادگی اش داشته است، اظهار کرد: من و حسین پانزده سال است که با هم مسابقه می‌دهیم. در هر اردویی و در هر کشوری که برویم هم اتاقیم و خصوصیات اخلاقی ما تقریبا شبیه به هم است. اسکی گذری است و رفاقت ها می‌ماند. برفی که امسال آمد شاید سال بعد نیاید و این رفاقت است که می ماند. رقابت نزدیکی که همیشه با هم داریم به رشد اسکی هر دویمان در طول این سال‌ها کمک زیادی کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: