اعلام وفاداری برادر ناتنی «علی عبدالله صالح» به عبدربه منصور هادی

کدخبر: 2156871

«علی صالح عفاش» برادر ناتنی «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن و رئیس پیشین حزب کنگره مردمی این کشور ، در ریاض با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه عکاظ، ژنرال «علی صالح عفاش» برادر ناتنی «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن در ریاض با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن دیدار کرد.

بعد از مرگ علی عبدالله صالح برخی چهره های وابسته به حزب «کنگره مردمی یمن» پیمان خود با انصار الله را شکستند و حالا برادر ناتنی علی عبدالله صالح نیز از اعلام کرد که از دولت مستعفی یمن حمایت می کند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به عبدربه منصور هادی اعلام کردند که او قرار است به زودی در راستای اصلاحات اقتصادی، تغییراتی در وزارت دارایی و بانک مرکزی یمن انجام دهد و چند وزارت خانه را نیز تعطیل کند. هادی در دیدار با عفاش بر اهمیت وحدت برخی جریان های سیاسی یمنی برای مقابله با «انصار الله» تأکید کرده است.

رئیس جمهور مستعفی یمن که در عربستان اقامت دارد، در حالی تلاش می کند که برای خود همپیمانان جدیدی دست و پا کند که شورای انتقالی جنوب یمن و جریان های موسوم به مقاومت جنوب یمن که تحت حمایت امارات هستند، ضمن اعلام وضعیت اضطراری در عدن طرح سرنگونی دولت مستعفی یمن در عدن را کلید زدند. تشکیل جریان حکومتی موازی به وسیله امارات در برابر دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان است می تواند به تقابل ریاض و ابوظبی که در طول سه سال گذشته جنگ علیه یمن را رهبری می کنند، منجر شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: