کترینگ و رستوران مخصوص بیماران ایجاد شود

کدخبر: 2156934

رئیس مرکز تحقیقات دارویی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دارو دومین اقتصاد بی ضرر در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش نسیم آنلاین سید فرشاد حسینی شیرازی دبیر علمی اولین کنگره داروسازی نوین در نشست خبری این کنگره گفت: موضوعات مختلف در حوزه داروسازی در این کنگره مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به بحث های جدیدی مانند داروهای نوترکیب تولید دارو بر اساس ژنتیک افراد پرداخته می شود.

شیرازی، فضای درمانی را یکی از مباحث بسیار جدید و مهم در حوزه دارو معرفی کرد و گفت: فضا درمانی مبحثی است که در کشور ما مغفول مانده است اما اکنون در کشورهای پیشرفته بر روی فضا درمانی تمرکز دارند و کترینگ های غذای بیمارستانی دارند اما در کشور ما غذای بیماران در آشپزخانه بیمارستان ها تهیه می شود.

دبیر علمی اولین کنگره داروسازی نوین افزود: بر این اساس غذا بر اساس نوع بیماری تهیه و به بیماران داده می شود و این کترینگ ها غذای مخصوص برای بیماران دیابتی، آلزایمری تهیه می کنند تا به سلامت بیماران کمک شایانی شود.

وی عنوان کرد: اکنون در دنیا 8 کشور مشاوره دارویی در بیمارستان ها را راه اندازی کرده اند ما اکنون در این حوزه نسبت به برخی کشورها مانند فرانسه و آلمان پیشرفت بهتری داشتیم اما به طور کلی داروسازی بیمارستانی در حوزه داروسازی مغفول مانده است.

دبیر علمی اولین کنگره داروسازی نوین با اشاره به چالش های صنعت داروسازی گفت: در حوزه بازاریابی و رقابت در تولید دارو، استانداردسازی و عرضه بین المللی محصولات باید تلاش کنیم.

حسینی شیرازی با بیان اینکه دارو دومین اقتصاد بی ضرر دنیا است، عنوان کرد: اقتصاد دارو اکنون از نفت و پتروشیمی پیشی گرفته است و پر سودترین صنعت بعد از صنعت اسلحه سازی و تسهیلات جنگی به شمار می رود.

یاسر جلالی

ارسال نظر: