جلالی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر صنعت مطرح کرد

آمادگی مرکز پژوهش‌ها برای حذف قوانین بازدارنده در حوزه صنعت

کدخبر: 2156952

رئیس فراکسیون مستقیلن ولایی گفت:وزارت صنعت می‌تواند به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای شناسایی قوانین بازدارنده صنعت کارگروهی تشکیل دهد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی که شب گذشته (دوشنبه، ۲ بهمن) برگزار شد، تیم مدیریتی حاکم در وزارت صنعت را تیمی کاردان و قوی دانست و اظهار کرد: ترکیب معاونان وزارتخانه به ویژه معاون پارلمانی و استفاده از رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس و بهره گیری از مدیران و معاونان با تجربه و جوان در کنار هم، راندمان کاری این وزارتخانه را بالا برده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح سوالی از حاضران درنشست، عنوان کرد: چرا با وجود گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی و داشتن سیاست های کلی دقیق و مناسب در کشور، شاهد سطح بالای رضایتمندی مردم در جامعه نیستیم؟

وی تصریح کرد: در عین حال مسئولان نظام از مقام معظم رهبری که سکان دار هدایت نظام هستند و نظرات جامع و کارشناسی دقیقی ارائه می دهند تا مسئولان در رده ها و سطوح پایین تر، در سخنان خود همواره مباحث خوب و درستی را طرح می کنند. برخلاف آنچه برخی عنوان می کنند ما نیز مسئولان خوبی داریم، ولی سطح بالای رضایتمندی عمومی را شاهد نیستیم.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این سیاست های برجسته و این نگاه دقیق مسئولان باید راندمان بهتری در جامعه از خود برجای بگذارد ولی این اتفاق نیفتاده است که این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی یکی از چالش های وزارت کشور و صنعت، معدن و تجارت را مقررات زدایی عنوان کرد و یادآور شد: در موضوع ثبت سفارش خودرو های وارداتی که در مقطعی جلوی آن گرفته شد و پس از آن مجدد بازگشایی صورت گرفت، عنوان می شود که برخی افراد سود های بسیار کلانی از این قضیه به جیب زده اند که لازم است در این زمینه ها شفاف سازی صورت گیرد.

جلالی با تأکید بر اینکه همه ما در یک قایق سوار شده ایم و باید به یکدیگر یاری برسانیم تا مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: در زمان وزارت نعمت زاده، وی در جلسه ای که در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، عنوان کرد که قوانین حوزه صنعت بازدارنده است و این قوانین دست و پای ما را بسته است.

وی عنوان کرد: در همان مقطع از وزیر درخواست کردم با تشکیل کارگروهی در کنار کارشناسان مرکز پژوهش ها این قوانین یک بار برای همیشه شناسایی و از سد راه برداشته شود که این اتفاق تا امروز روی نداده است و امروز نیز این درخواست را از وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت داریم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه انتظارات ما نمایندگان از مسئولان بسته به شخصیت افراد و سابقه کاری مسئول دارد، افزود: به همین دلیل است که نمایندگان از شخصیتی مثل آقای شریعتمداری انتظارات بسیار بالایی دارند و امیدواریم در این مسیر با کمک نمایندگان مردم، مسائل حوزه کاری خود را به بهترین نحو پیش ببرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: