موسوی: ضعف کادر فنی باعث نتیجه نگرفتن تیم ملی هندبال است/ با حیثیت لژیونرها بازی شد

کدخبر: 2157496

ملی‌پوش هندبال می‌گوید که ضعف کادر فنی سبب نگرفتن سهمیه جهانی برای تیم ملی هندبال شد.

مهدی موسوی در گفت وگو با ایسنا بعد از نرسیدن تیم ملی هندبال به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا و شکست مقابل عربستان و کره جنوبی، اظهار کرد: تاکنون سکوت کردم که ببینم نتیجه تیم ملی در این مسابقه چه می‌شود. اکنون نیز از بابت اینکه تیم ملی هندبال به مسابقه‌های جهانی راه نیافته است، خیلی ناراحتم. با این اتفاق بزرگ‌ترین ضربه به هندبال ایران زده شد و ایران از هندبال دنیا عقب ماند.

او ادامه داد: خیلی‌ها مخالف حضور ماچک در تیم ملی بودند. ماچک سال‌ها پیش خوب نتیجه می‌گرفت اما اکنون مربیان در سایر تیم‌ها به روز شده‌اند. به نظر من کادر فنی تیم ملی خیلی ضعیف عمل کرد. تیم ملی مهره‌های زیادی داشت اما در زمانی که باید، کادر فنی به بچه‌ها کمک نکرد و بازیکنان خودسرانه و تک‌رو پیش می‌رفتند و هماهنگی لازم را نداشتند. فکر می‌کنم اگر ماچک مقداری در انتخاب بازیکنانش بیشتر دقت می‌کرد و بدون شناخت بازیکنان را انتخاب نمی‌کرد شرایط بهتر می‌شد.

او ادامه داد: تیم خیلی سریع برای مسابقه‌های مهمی مثل انتخابی جام جهانی آماده شد. در این دوره از رقابت‌ها از بازیکنانی مثل سعید برخورداری که گلر یک تیم ملی بود، خود من و یا محمد قاسمی که آقای گل هندبال ایران است، استفاده نشد. محمد قاسمی با وجود اینکه در این رقابت‌ها حضور داشت روی سکو بود و از او استفاده نشد. قبل از انتخاب تیم ملی مدارک من را گرفته بودند اما به من اعلام شد که تیم با حضور لژیونرها بسته شده است.

ملی‌پوش هندبال در ادامه گفت: بچه‌ها خیلی خوب عمل کردند و ضعف مدیر مربوط به کادر فنی بود. سجاد، الله‌کرم و خیلی دیگر از بازیکنان از بهترین‌های اروپا هستند. حتی با این شکست با حیثیت این لژیونرها نیز بازی شد. آن‌ها در اروپا اعتباری داشتند. کادر فنی چشم خود را به روی سایر بازیکنان ایرانی بست. فکر می‌کنم که کادر فنی پاسخ اعتماد رحیمی را نداد. رحیمی همه چیز را فراهم کرده بود اما با همه این امکانات و حضور مهره‌ها، کادر نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و حداقل کسب سهمیه جهانی را برای ایران به دست بیاورد.

موسوی افزود: کادر فنی در حد و اندازه این بازیکنان نبودند. قطعا اگر کادر بهتری داشتیم نتیجه قابل قبول‌تری می‌گرفتیم. در انتخابی المپیک، ایران تنها دوبار به قطر باخت و پنجم شد. در آن موقع ما حتی پا به پای قطر پیش می‌رفتیم. اگر همان روند ادامه‌دار می‌شد به مشکل برنمی‌خوردیم اما خب کادر فنی بی‌برنامه وارد مسابقه‌ها شد و متاسفانه نتوانست از لژیونرهای خوب ایران به نحو احسن استفاده کند.

او در پایان گفت: ماچک شاید شناختی روی بازیکنان ایرانی نداشت اما مربی کمکی می‌توانست شناخت لازم را به او بدهد. من نمی‌دانم چرا سایر بازیکنان دیده نشدند. این‌ها را باید حبیبی به ماچک گزارش می‌داد. به نظرم اگر ما به تیم ملی دعوت می‌شدیم و بعد اگر ضعیف بودیم خط می‌خوردیم خیلی بهتر بود. من فکر می‌کنم این انتخابات غرض‌ورزانه بود. اختیاردار تیم ملی حبیبی بود و همه کارها را او انجام می‌داد. باز هم می‌گویم حتی روی برگه اگر مقایسه کنیم، بازیکنان هندبال ایران از سایر تیم‌ها خیلی بالاتر بودند ولی متاسفانه ضعف کادر فنی باعث شد نتیجه نگیریم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: