رابرت فورد: آمریکا ۱۲ میلیارد دلار برای تغییر نظام در سوریه هزینه کرده است

کدخبر: 2164575

سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت آمریکا دست کم دوازده میلیارد دلار در مدت چهار سال برای تغییر نظام در سوریه هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ریل نیوز، رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت: آمریکا دست کم دوازده میلیارد دلار در مدت چهار سال از دو هزار و چهارده تا دو هزار و هفده برای تغییر نظام در سوریه هزینه کرده است. این دوازده میلیارد دلار علاوه بر میلیارد ها دلاری است که آمریکا برای تغییر نظام در سوریه در سه سال ابتدایی جنگ در این کشور از سال دو هزار و یازده هزینه کرده است.

فورد در جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «هزینه عملیات نظامی آمریکا در سوریه بین سال های دو هزار و چهارده تا پایان دو هزار و هفده بین سه تا چهار میلیارد دلار بوده است. علاوه بر هزینه عملیات نظامی، در بودجه سال دو هزار و هفده، چهارصد و سی میلیون دلار برای تقویت نیرو های امنیتی محلی و در بودجه دو هزار و هجده، پانصد میلیون دلار برای این امر درخواست شده است.»

فورد اعلام کرد آمریکا هفت میلیارد و هفتصد میلیون دلار در قالب (ادعایی) تلاش های انسان دوستانه به سوریه در این چهار سال هزینه کرده است. این رقم را نمی توان از هزینه کلی ماموریت آمریکا برای تغییر نظام در سوریه جدا کرد چرا که کمک های انسانی آمریکا در سوریه اغلب با اهداف سیاسی انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: