با هدف نهایی سازی برنامه راهبردی
گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا برگزار شد
گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا با هدف نهایی سازی سند راهبردی گروه تا افق ۱۴۰۰ و استفاده از خرد جمعی و دریافت نظرات و پیشنهادات مدیران ارشد به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار شد.
اخبار شرکتها ، روابط عمومی گروه فن آوا گزارش داد، گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا به مدت دو روز در روزهای 18 و 19 بهمن ماه 1396 همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد.
در این گردهمایی که با حضور مدیران عامل، مدیران ستادی و برخی از اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه برگزار شد شرکت کنندگان در 4 کارگروه: پرداخت الکترونیکی و فناوری های نوین مالی، پیمانکاری، مشاوره و پشتیبانی، ارتباطات و کارگروه نرم افزارو حوزه های جدید به تبادل نظر و همفکری در خصوص راهبردهای گروه و راهبردهای سطح کسب و کار پرداختند. در افتتاحیه این برنامه مهندس علی نوری مدیرعامل گروه فن آوا با بر شمردن اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: انتقال رویکردها و جهت گیری های مدیریت ارشد، هم اندیشی و مشارکت مدیران در نهایی سازی برنامه راهبردی گروه، تقویت همدلی و هم افزایی بین مدیران ارشد گروه از مهمترین اهداف این گردهمایی می باشد. مدیرعامل گروه فن آوا در خصوص برنامه راهبردی گروه بیان داشت: این برنامه از چند ماه پیش با تلاش های زیاد همکاران تهیه شده و کلیات آن به تصویب هیات مدیره گروه رسیده است. وی در ادامه افزود: این ضرورت وجود دارد که برنامه راهبردی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و بر اساس شرایط کسب و کار، شرایط صنعت و شرایط شرکتهایی که درون گروه فن آوا هستند، جزئیاتش تدوین و چالش های پیش روی آن مورد بررسی قرار بگیرد و اگر اصلاحاتی مورد نیاز باشد در آن صورت بگیرد. نوری با اشاره به جهت گیری این برنامه تا افق 1400 عنوان کرد: اهداف کمی مشخصی را در برنامه راهبردی گروه ذکر کرده ایم و مشخص کرده ایم که این اهداف درسال های پیش رو در چه حوزه ای بوده و به چه جایگاهی خواهیم رسید. مدیرعامل گروه فن آوا در انتها با اشاره به چالش های پیش رو و بررسی آنها در کارگروه ها گفت: حوزه های جدید کسب و کار، ساماندهی و نحوه مشارکت شرکت ها در پروژه های مشترک، رویکرد جذب و مشارکت با شرکت های استارت آپی، راهکارهای جذب منابع مالی برای اجرای پروژه ها و چالش های جذب، توسعه و نگهداری منابع انسانی از جمله مواردی است که در کارگروه های این گردهمایی مورد بررسی مدیران گروه قرار خواهد گرفت. در ادامه این برنامه دکتر حمیدرضا نائینی عضو هیات مدیره و مدیر اقتصادی و برنامه ریزی گروه و دبیر گردهمایی در خصوص نحوه برگزاری کارگروه ها بیان داشت: تیمی از چند ماه پیش بر اساس یکسری از متدولوژی ها فضای کسب و کار را رصد و تحلیل کردند که بر این اساس بیشتر هدف ما از برگزاری این برنامه این است که از قدرت تحلیل، خلاقیت و فضای ذهنی مدیران برای نهایی سازی استراتژی گروه استفاده کنیم. وی در ادامه بیان داشت: سطوح برنامه ریزی استراتژیک در سازمان ها در سه لایه تقسیم بندی می شود. لایه اول استراتژی در سطح هلدینگ، لایه دوم استراتژی در لایه کسب و کار و نهایتا در لایه سوم استراتژی وظیفه ای است. نائینی در توضیح استراتژی های مورد بررسی در این گردهمایی افزود: استراتژی سطح هلدینگ به دو سوال پاسخ می دهد، یکی اینکه در چه کسب و کارهایی باید باشیم؟ و سوال دوم این است که شرکت ها را چگونه راهبری و هدایت کنیم؟ مدیر اقتصادی و برنامه ریزی گروه فن آوا افزود: در این دو روز سه کارگاه برگزار خواهد شد که در کارگروه اول سعی داریم استراتژی های سطح سازمان یعنی آن کسب و کارهایی که می خواهیم در آن حضور داشته باشیم را به بحث بگذاریم و روی حوزه های جدید کسب و کاری که در آینده می خواهیم در آنها کار کنیم، بحث و رائه راهکار دهیم. عضو هیات مدیره گروه فن آوا در انتها گفت: کارگاه دوم و سوم به استراتژی های حوزه کسب و کار تعلق دارند و سوال اساسی در آنها این خواهد بود که چگونه می خواهیم در این کسب وکارها رقابت و مزیت رقابتی خلق کنیم؟ شایان ذکر است گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا در دو روز کاری فشرده و با برگزاری سه نوبت کاری کارگروه در روز پنجشنبه 19 بهمن 1396 با ارائه برنامه های راهبردی به کار خود پایان داد.