حمایت بیمه‌گر مشهور ایتالیایی از وام ۱.۶ میلیارد دلاری به عربستان

کدخبر: 2166269

آژانس اعتباری صادرات ایتالیا - ساچه- در نظر دارد وام اعطایی تا مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار به عربستان را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماهه پشتیبانی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آژانس‌های اعتباری صادرات، وام‌ها را تضمین می‌کنند و گاهی برای خریدان خارجی، تامین مالی مستقیم انجام می‌دهند تا صادرات را تسهیل کنند و از کالاهای داخلی و یا پیمانکاران حمایت کنند.

منابع مالی حمایت شده توسط این آژانس‌ها در منطقه خلیج فارس به امری ضروری تبدیل شده است چراکه کاهش بهای نفت و کاهش جریانات نقدی در بانک‌های داخلی باعث شده است، دولت‌های منطقه به دنبال منابع مالی جایگزین بلندمدت، برای پروژه‌های زیرساختی خود باشند.

ماه گذشته عربستان از بانک‌ها خواست پیشنهادات خود برای تامین مالی ۱۰ میلیارد دلاری از طریق وام سندیکایی (وامی که به دلیل مبلغ بالا توسط چند بانک تامین می‌شود) جهت خرید اوراق قرضه جدید را ارائه کنند و ساچه اکنون می‌خواهد بخشی از این وام را تضمین کند. سبد دارایی فعلی ساچه در عربستان ارزشی معادل ۶۴۰ میلیون دلار دارد.

در امارات هم ساچه پیشنهاد تضمین برقراری خط اعتباری ۱ میلیارد دلاری برای شرکت‌های ایتالیایی را در جریان نمایشگاه هوایی آل مکتوم و اکس پو ۲۰۲۰ مطرح کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: