بانک مرکزی روسیه:

هکرها بیش از ۱۷ میلیون دلار از بانک‌های روسی سرقت کردند

کدخبر: 2166276

رئیس مقام بانک مرکزی روسیه اعلام کرد هکرها بیش از یک میلیارد روبل (۱۷ میلیون دلار) از بانک‌های روسی سرقت کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، یک مقام بانک مرکزی روسیه اعلام کرد هکرها بیش از یک میلیارد روبل معادل 17 میلیون دلار از بانک‌های روسی با استفاده از ابزار آزمایش امنیت Cobalt Strike سرقت کرده‌اند.

به دنبال اتهامات مبنی بر اینکه مسکو از هکرهایی که امریکا و اروپا را هدف قرار می‌دهند، حمایت می‌کند، روسیه در مورد جرایم سایبری به شدت تحت بررسی قرار دارد. البته این اتهام بارها از سوی مسکو رد شده است.

رویترز مدعی است که مقامات روس تلاش می‌کنند تا خود را قربانی مکرر جرایم سایبری و اینکه به شدت در تلاش برای مقابله با آن هستند، نشان دهند.

دیمیتری اسکوبلکین، رئیس بانک مرکزی روسیه در کنفرانس امنیت اطلاعات گفت 21 «موج حملات» با استفاده از Cobalt Strike در سال 2017 ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: «بیش از 240 سازمان اعتباری مورد حمله قرار گرفته‌اند که 11 مورد موفقیت‌آ میز بوده است. مبلغ سرقت شده نیز بیش از یک میلیارد روبل بوده است.»

Cobalt Strike یک ابزار امنیتی است که قدرت دفاعی سایبری یک سازمان را می‌سنجد اما به وسیله هکرها برای حمله به بانک‌ها در روسیه و اروپا مورد استفاده قرار گرفته شده است.

گروهی موسوم به کوبالت، از این نرم‌افزار برای مجبور کردن ای‌ تی ‌ام‌ها برای خارج کردن پول، استفاده می‌کنند.

این گروه به علت استفاده از این ابزار(Cobalt Strike) برای حمله به عابربانک‌ها در بیش از 12 کشور در سال 2016 به گروه کوبالت معروف شده‌اند.

اسکوبلکین تصریح کرد بانک مرکزی روسیه هشدارهایی به بیش از 400 سازمانی که سال گذشته توسط گروه کوبالت مورد حمله واقع شده‌اند، ارسال کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: