یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با فارس:

دستگاه‌های اجرایی مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نخواهند بود

کدخبر: 2166316

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: دستگاه‌های اجرایی مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نخواهند بود و بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها از شمول این حکم مستثنی شدند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست امروز عضو کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق پس از بررسی مواد ارجاعی از صحن علنی مجلس، دستگاه های مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را مجاز به دریافت سود از حساب های بانکی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده، سپرده گذاری کوتاه مدت، بلندمدت) مفتوح در بانک های دولتی و غیردولتی ندانست.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون بانک ها، شرکت های بیمه دولتی، صندوق ها، دانشگاه ها و هر یک از دستگاه های اجرایی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه آنها مجاز به دریافت سود هستند از شمول این حکم مستثنی شدند.

یوسف نژاد ادامه داد: همچنین بانک های دولتی و غیردولتی مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه های اجرایی در اجرای این حکم که فاقد قوانین و مقررات مربوطه هستند، نیستند و سود سپرده دریافتی دارای مجوز دستگاه های مذکور به استثنای بانک ها، بیمه ها و صندوق ها از اول سال 97 تحت عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز و به صورت صد درصد دریافت و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پرداخت شود.

وی در خاتمه عنوان کرد که هرگونه اقدام مغایر با مطالب مذکور حکم تصرف در وجوه به اموال دولتی محسوب می شود و دیوان محاسبات کشور موظف است عملکرد آن را هر 6 ماه یک بار تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: