دادگاه آلمانی: استفاده فیس‌بوک از داده‌های شخصی کاربران غیرقانونی است

کدخبر: 2166418

دادگاهی در آلمان اقدامات فیس‌بوک در به کارگیری اطلاعات شخصی افراد و اطلاع ندادن به کاربران در این زمینه را غیرقانونی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه حامی حقوق‌ مصرف‌کننده در آلمان اعلام کرد که بر طبق رای دادگاهی در این کشور، اقدام فیس‌بوک مبنی بر استفاده از اطلاعات شخصی افراد غیرقانونی است چرا که بر طبق برنامه رسانه‌های اجتماعی آمریکا این اطلاعات باید برای کاربران محرمانه باشند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان فدرال مصرف‌کنندگان در آلمان اعلام کرد که پیش‌فرضی که فیس‌بوک برای کاربران قرار داده است و مطابق آن برخی از خدمات را ارائه می‌دهند با قوانین مصرف‌کننده همخوانی ندارند.

«هایکو دونکل» از مقامات دادگستری آلمان گفت: «فیس‌بوک تنظیمات پیش‌فرض که چندان در راستای حفاظت از اطلاعات فردی اشخاص نیست را پنهان می‌کند و زمانی که افراد عضو این شبکه اجتماعی می‌شوند، اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار آنان قرار نمی‌دهد.»

یکی از سخنگویان دادگاه با تاکید این موارد، در عین حال از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

با این حال فیس‌بوک اعلام کرد که از سال 2015 که برای نخستین بار این مسئله مطرح شد، تغییراتی را در این راستا اعمال کرده است.

در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر شده آمده است: «ما سخت تلاش می‌کنیم تا اطمینان‌خاطر ایجاد کنیم که خط مشی ما روشن و ساده است و خدماتی که فیس‌بوک ارائه می‌کند کاملا در راستای قوانین هستند.»

فیس‌بوک بیش از 2 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و به اتهام دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در آلمان مورد نظارت دقیق قرار گرفته است.

انتهای‌پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: