اساسنامه صندوق نیازمند بازنگری است/ حضور معلمان درهیئت امنا حاشیه امن برای سرمایه فرهنگیان می‌شود؟

کدخبر: 2166464

کارشناس آموزش و پرورش گفت: مشکلات صندوق ذخیره ناشی از ضعف در اساسنامه و سازوکار مدیریتی است.

حجت الله بنیادی کارشناس آموزش و پرورش و منابع انسانی در گفت و گو با حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و برگزاری انتخابات در برای اعضای هیئت امنا عنوان کرد: گزارشی در کمیسیون آموزش مجلس درباره تحقیق وتفحص از صندوق ذخیره اعلام شد که در آن آمده است تعدادی از قرارداد های شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان که به سرانجام موضوع قرارداد ختم نشده است، تبدیل به تهاتر با زمین معارض دار، پروژه های سنگین نیمه تمام، سهام نامرغوب شرکت ها و ... شده است و بازگشت سرمایه آن در هاله ای از ابهام شدید است.

وی ادامه داد: همین بند از گزارش نشان می دهد صندوق ذخیره فرهنگیان، به دلایل ضعف در اساسنامه و سازوکار مدیریت و نظارت به شکل های مختلف و در سالیان متمادی از بدو تأسیس مورد چپاول و غارت قرار گرفته است.

بنیادی تصریح کرد: تنها وجه اشتراک خرید این شرکت های نامتناسب و ناهمگون در زمینه های مختلف، زیان ده بودن؛ ورشکستگی، اشکال در مالکیت بوده است.

کارشناس آموزش وپرورش ومنابع انسانی گفت: افراد پشت پرده این رویداد ها و بهره برداران اصلی این صندوق با انتخاباتی تشریفاتی و وارد کردن معلمان به این مجموعه سعی بر استمرار این چپاول، دست اندازی و سرپوشش نهادن بر آن با دفاعیه ای با عنوان حضورنمایندگان معلم درصندوق را دارند.

** خرید شرکت های تو در تو در کوتاه مدت نبوده است

بنیادی تصریح کرد: از سوی دیگر خرید این شرکت های تو در تو و ورشکسته، زمین های معارض دارد و... قطعاً نمی تواند در یک دوره کوتاه رخ داده باشد. اگر راه های این تخلفات و برباد دادن سرمایه معلمان صدیق و مخلص با اصلاح اساسنامه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بسته نشود، تنها نتیجه عضویت معلمان در صندوق فراهم کردن شرایط بهتر و امن تری برای استمرار چنین رویه است.

وی گفت: تنها دلیل چنین رویدادی ضعف در اساسنامه این صندوق است که بهتر بود جناب وزیر ابتدا نسبت به بازنگری و تصویب آن اقدام می کرد.

کارشناس آموزش وپرورش و منابع انسانی یادآورشد: باید از نمایندگانی که برگزاری انتخابات را برای عضویت معلمان با شرایط موجود اساسنامه ای صندوق تأیید کردند باید سؤال شود که در اساسنامه، فرایند های مدیریت، نحوه انتخاب اعضای هیأت امناء، هیأت مدیره صندوق و شرکت های وابسته چه تغییری رخ داده است که اکنون صندوق بابهره برداران بدون پشتوانه اساسنامه ای نسبت به برگزاری انتخابات و دخیل کردن معلمان در این اقدام نموده اند؟ آیا انتخاب دو معلم بدون تخصص و تجربه و با انتخاباتی تشریفاتی می تواند مانع از به هدر رفتن سرمایه معلمان در خرید زمین های معارض دار و شرکت های ورشکسته و... شود؟! انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: