حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر مطرح کرد؛

لزوم همکاری تمام دستگاه ها با راهور برای کاهش تلفات تصادفات جاده ای

کدخبر: 2166479

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت گفت: تمام دستگاه‌های ذیربط باید به راهور کمک کنند تا تلفات جاده‌ای همچنان کاهش یابد و به سطحی برسد که درمقایسه با نرم جهانی قابل قبول باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر امروز در جمع فرماندهان، مسئولان و نیرو های پلیس راهنمایی تهران با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) از ایجاد امنیت در راه ها و جلوگیری از ریختن خون مردم به عنوان مسئولیت خود نام می بردند،اظهار کرد: این حدیث نشان می دهد که برقراری نظم درجامعه و ایجاد امنیت در راه ها از وظایف انبیاء است و در واقع شما هم در زمان انجام مسئولیت، بخشی از کار انبیاء را انجام می دهید.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با اشاره به اینکه حضرت امیر (ع) نیز ایجاد اصلاحات در شهر ها برای بهره مندی مردم از برکات آن را از اهداف خود ذکر کردند، اظهار داشت: هدف اسلام ایجاد یک زندگی مرفه برای مردم و آباد کردن دنیای مردم قبل از آخرت آنها است.

وی همچنین از عمران و آبادانی به عنوان اهداف انبیاء و ائمه معصومین یاد کرد و با بیان روایتی درخصوص تاکید انبیاء به توسعه علمی گفت: اسلام دین جامع وکاملی است و برای تمام طول زندگی انسان و در همه حوزه ها از جمله امنیت برنامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر یکی از مهمترین اهداف پیامبر را ایجاد عدالت در جامعه ذکر کرد و با اشاره به نظم خاصی که درجهان و آسمان ها وجود دارد، افزود: جامعه نیازمند نظم است و اسلام در این زمینه حرف های فراوانی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام به برنامه ریزی و هدف گذاری درانجام هرکاری تاکید دارد، اظهار داشت: نگاه به عاقبت کار، راه های برون رفت ازمشکلات و از دست ندادن فرصت ها برای رسیدن به هدف مورد نظر، مورد توجه اسلام است.

نماینده ولی فقیه گفت: اسلام تاکید دارد اگرمردم بر روی معیار دین حرکت کنند از حیات طیبه برخوردار خواهند شد و این به معنای برخورداری مردم ازیک زندگی بدون دغدغه، سالم، در کمال امنیت و آسایش و بهره مندی از مواهب خدادادی است.

وی تصریح کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی نیز فراهم کردن یک زندگی پاک و سالم برای مردم است تا بتوانند خوب زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بر تاکید اسلام به کسب دانش لازم در هر رشته اشاره کرد و در ادامه مدیریت صحیح را ضروری خواند و گفت: در صورتی که جامعه درست اداره نشود سوء مدیریت موجب وارد شدن آسیب جدی به جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیریت به عنوان یک رشته مهم در دانشگاه ها تدریس می شود، افزود: در روایات آمده است شایسته ترین فرد در جامعه باید در هر بخش به عنوان مدیر انتخاب شود، چون هدف درست اداره کردن جامعه است نه بکار گماردن افراد.

نماینده ولی فقیه درادامه سخنان خود اولویت بندی درکار ها، تربیت نیروی انسانی لایق وکارآمد و قانونمندی را ضروری خواند و گفت: امیرمومنان (ع) در فرمایشات نورانی خود و در طول زندگی پربار خویش نسبت به رعایت قانون حساس و به آن ملتزم بودند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دراجرای قوانین و رعایت قانونمندی به دو ویژگی قاطعیت و مدارا توجه ویژه دارد، گفت: برای برقراری نظم، قاطعیت ضروری است، اما نباید سختگیری به حدی باشد که زندگی مردم مختل شود، اسلام نمی خواهد از گناهکار انتقام بگیرد بلکه هدفش اصلاح جامعه است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی ساعت ها در گرما، سرما، ترافیک و آلودگی هوا روی پا ایستاده و به انجام وظیفه مشغول هستند، تصریح کرد: درنظام اسلامی، من روحانی، شما عزیزان و افراد دیگری که مسئولیت دارند باید با سعه صدر با مردم برخورد و آستانه تحمل خود را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر مشورت در کار ها، استفاده از دانش روز، فرهنگ سازی و عمل کردن به قول را از دیگر نکات مورد توجه اسلام عنوان کرد و با اشاره به اینکه برای کاهش تخلفات باید بسترلازم فراهم شود، گفت: در روایت آمده است بدترین مردم کسانی هستند که مردم از شر آن ها ترسان و نگرانند لذا در اجرای عدالت نباید مردم را ترساند.

وی با بیان اینکه هر فردی که درجامعه اسلامی زندگی می کند باید مورد احترام باشد، افزود: در نظام اسلامی ما وشما وظیفه داریم هر فردی را با هرمذهب و هر گرایشی یکسان ببینیم و یکسان به آن ها خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه درپایان سخنان خود از تلاش های صورت گرفته در پلیس راه راهنمایی و رانندگی برای کاهش تلفات تصادفات جاده ای تقدیر و اضافه کرد: البته آمار کنونی هم زیبنده کشورما نیست و همه دستگاه های ذیربط باید به شما کمک کنند تا تلفات جاده ای همچنان کاهش یابد و به سطحی برسد که درمقایسه با نرم جهانی قابل قبول باشد.

لازم به ذکر است؛ قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، سردار محمد رضا مهماندار رئیس راهور تهران بزرگ درسخنانی با مهم خواندن خدمات ارائه شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، بر لزوم رعایت اخلاق در این حوزه تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: