خانم شهردار با حکم وزیر دست به راکت شد/ انتصاب زیر میزی در تنیس روی میز

کدخبر: 2166589

انتصاب‌های ورزشی در فدراسیون‌ها نیازی به سابقه ورزشی ندارد، کافی است یک شغل دهان پُر کن در یک ارگان و یا سازمان غیر دولتی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با ابلاغ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 شهر تهران به عنوان نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز انتخاب شد تا یکی از سمت هایی که از ابتدای روی کار آمدن فدراسیون جدید و مهرداد علی قارداشی همچنان خالی مانده بود پر شود.

این انتخاب در حالی انجام شد که پیش از این شاهد چنین چیزی در فدراسیون تنیس روی میز نبودیم. با حضور قارداشی در فدراسیون تنیس روی میز یکی از دغدغه های جامعه تنیس روی میز یعنی استفاده از افرادی که در همین خانواده عضویت دارند به تحقق پیوست و ما شاهد آن بودیم که افرادی در بخش های فنی فدراسیون مشغول شدند که هر کدام از سابقه خوبی در تنیس روی میز برخوردار بودند. افرادی که درد این رشته را می دانستند و از جنس همان بودند. این افراد در یکی از سخت ترین روزهای این رشته و با استفاده از منابع و دارایی های محدود روند رو به رشدی را شروع کردند و با اصلاح برخی قوانین و ایجاد تغییرات بزرگ در بخش های مختلف، رفته رفته این فدراسیون را به فدراسیونی تبدیل کردند که با وجود کسب نتایج مختلف و در برخی موارد نتایج ضعیفی مانند المپیک توانستند روند رو به رشدی داشته باشند. روندی که باعث شده این روز ها ورزشکاران بیشتری در تیم های ملی حضور داشته باشند و علاوه بر ارتقای رنکینگ ها ، استعداد های خوبی هم شناخته شوند. همچنین این گونه مسائل باعث شد که این فدراسیون کمتر از دیگر فدراسیون ها با حواشی رو به رو باشد. با این حال انتخاب این فرد برای سمت نایب رئیسی فدراسیون باعث شد پس از مدت ها انتقاد های زیادی متوجه این فدراسیون و این رشته شود.

انتخاب یک فرد غیر ورزشی در سمت نایب رئیسی و صحبت های پیرامون 2 شغله بودن سمیه حاجوی این روزها شرایط چندان جالبی را به وجود نیاورده است. پیش از این همان طور که گفته شد یکی از صحبت های مسئولن فعلی آن بود که قصد دارند در فدراسیون جدید از افرادی استفاده کنند که از جنس همین رشته هستند. حال این سوال به وجود می آید که آیا حاجوی از جنس همین رشته است؟

نداشتن سابقه مدیریت ورزشی و سابقه ورزشکاری حرفه ای در کارنامه این فرد انتقادات زیادی را به بار آورده است، انتقاداتی که تنها یک طرف ،ن متوجه فدراسیون است و باید سمت و سوی دیگر ماجرا را در وزارت ورزش و جوانان جست و جو کرد.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سمت نایب رئیسی فدراسیون شغل محسوب نمی شود و برای همین فردی که صاحب این سمت می شود 2 شغله نیست. همچنین حقوقی هم برای این شخص تعریف نشده است و تنها فعالیت نایب رئیس زمانی است که رئیس فدراسیون به هر دلیل غایب باشد. با این حال بازهم سوالات زیادی وجود دارد که چرا باید چنین شخصی از جمع افرادی انتخاب شود که از جنس این رشته نیستند.

وزارت ورزش و جوانان در چند وقت اخیر اگرچه نماینده مستقیمی در انتخابات فدراسیونی نداشته است اما همواره در انتخابات های چند وقت اخیر فدراسیون های ورزشی ما شاهد حضور افرادی به عنوان کاندیدا بودیم که در وزارت و ورزش و جوانان مشغول بودند. شاید این انتخاب و ابلاغ حکم هم کمی به این گونه مسائل شباهت داشته باشد.

سمیه حاجوی همان طور که گفته شد سمت ورزشی نداشته است و تنها در بخش های مدیریتی فعال بوده است البته بهتر است درباره سابقه مدیریتی این فرد صحبتی نکنیم ،شاید ساکنان منطقه هفت تهران بیشتر در مورد نحوه مدیریت خانم حاجوی بهتر نظر بدهند اما آنچه که محرز است ،تنیس روی میز با شهرداری متفاوت است.

///خانم شهردار با حکم وزیر دست به راکت شد/انتصاب زیر میزی در تنیس روی میز

قارداشی : نایب رئیسی شغل نیست

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در خصوص انتخاب سمیه حاجوی به عنوان نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت : نایب رئیسی فدراسیون شغل محسوب نمی شود و تنها زمانی فعالیت نایب رئیس آغاز می شود که رئیس فدراسیون به هر دلیل غایب باشد و فعالیت هایش را انجام ندهد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز افزود: سمیه حاجوی سابقه ورزش حرفه ای ندارد اما از دوران دانش آموزی و دانشجویی به انجام این رشته مشغول بوده است و دارای سابقه مدیریتی است.

او افزود: این فرد هم اکنون در کلان شهر تهران عهده دار مسئولیت شهرداری منطقه 7 است که در زیر مجموعه آن بخش تربیت بدنی وجود دارد. همچنین او در رشته تنیس روی میز در بخش کارکنان و همگانی فعالیت دارد و می تواند کمک زیادی به توسعه این رشته داشته باشد.

قارداشی درباره انتخاب این شخص گفت : با ابلاغ وزیر ورزش و پیشنهاد خودم او به این سمت انتخاب شد. نکته مهم این است که همان طور که پیش از این گفته ام این شخص می تواند در توسعه این رشته به ما کمک کند. به طور کلی همه اعضای هیات رئیسه و افراد حاضر نباید حتما مدال آور ورزشی باشند و می توان برای فعالیت های غیر فنی از افرادی که دارای سابقه حرفه ای در ورزش هم نیستند استفاده کرد.

او افزود: عملکرد 2 ساله فدراسیون تنیس روی میز را به وزیر ورزش تحویل دادم. ما در 2 ساله گذشته توانستیم با استفاده از پتانسیل های موجود و اعضای هیات رئیسه شاهد پیشرفت هایی باشیم که از جمله آن ها ارتقای رنکینگ ورزشکاران و به وجود آمدن یک روند مثبت است، البته این کار تنها به دلیل حضور بنده نبوده است و در حقیقت حاصل تلاش همه بخش های فدراسیون است. حالا هم می گویم می توان در 2 سال آینده با استفاده از این افراد شرایط بهتری را به وجود آورد تا این موفقیت ها ادامه پیدا کند.

به طور قطع حضور چنین شخصی در فدراسیون تنیس روی میز می تواند کمک زیادی به ما داشته باشد زیرا همان طور که گفتم در زیر مجموعه شهرداری این منطقه بخش تربیت بدنی وجود دارد و امکانات مشخصی هم برای آن در نظر گرفته شده است که می تواند به طور مثال در زمانی که ما احتیاج به یک فضا برای تمرین ، اسکان و انجام یک برنامه را داریم به ما کمک کند. نباید فراموش کرد که حضور این گونه افراد در بخش های مدیریتی در همه کشور های جهان رایج است زیرا حضور این گونه افراد جنبه حمایتی دارد.

قارداشی ادامه داد : ما به طور مثال در بخش هیئت رئیسه از حضور افراد مختلفی استفاده می کنیم که این افراد اگر چه ورزشی نیستند اما به ما کمک می کنند زیرا ما به منابع نیاز داریم تا بتوانیم شرایط رو به رشدمان را حفظ کنیم. بر اساس گفته جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز از این پس فدراسیون هایی که خواهان پیشرفت بیشتری در رنکینگ جهانی هستند نیاز به حداقل حضور در 8 مسابقه بین المللی دارند. ما اگر نخواهیم از حضور این گونه افراد در هیات رئیسه استفاده کنیم چگونه می توانیم امکانات لازم را فراهم کنیم؟

ما می توانیم با حضور این افراد هم منابع لازم را جذب کنیم و هم به طور مثال از یک وام با بهره قانونی استفاده کنیم تا شرایط خوبی را برای این رشته به وجود بیاوریم. همراه با افراد مختلف و در بخش ها مختلف همکاری داریم. به خاطر دارم در سال 83 احمد دنیا مالی در سازمان بنادر حضور داشت و با حمایت های خود زمینه برگزاری اردو تیم ملی را فراهم کرد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در پایان گفت: در مجموع استفاده از این افراد تنها جنبه حمایتی دارد زیرا ما نیاز داریم تا در شرایط فعلی و با قیمت فعلی ارز از افراد و منابع مختلف برای پیشرفت مان استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: