پرینجک: اردوغان نمی‌تواند مدیریت جنگ را انجام دهد

کدخبر: 2166629

دوغو پرینجک، رئیس حزب وطن ترکیه با انتقاد از رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه گفت: اردوغان نمی‌تواند مدیریت جنگ را انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روزنامه جمهوریت ترکیه، دوغو پرینجک، رئیس حزب وطن ترکیه با انتقاد از رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه گفت: اردوغان نمی تواند مدیریت جنگ را انجام دهد و مانند کسی است که در قهوه خانه سخنرانی می کند.

دوغو پرینجک خطاب به هواداران حزب وطن در منطقه پندیک استانبول گفت: اقتصاد تولیدی در کشور اهمیت حیاتی دارد. دوران اقتصاد استقراضی اردوغان ها بسر آمده است. با استقراض نمی توان اقتصاد کشور را اداره کرد. اردوغان توان اداره امور جنگ را ندارد. جنگ را نمی توان با تکیه به خرافات اداره کرد. بعد از سرنگونی بالگرد اردوغان مانند کسی که در قهوه خانه سخنرانی می کند، سخنرانی کرد. جنگ جدیت می خواهد.

وی افزود: اردوغان از طرح خاورمیانه بزرگ سخن گفته بود. وی گفته بود که دیاربکر را به ستاره درخشان طرح خاورمیانه بزرگ تبدیل خواهیم کرد. آمریکا به خاورمیانه آمد و خارج نخواهد شد بلکه در این منطقه دفن خواهد شد و دفن شده است. حزب وطن ده سال قبل اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل شکست خواهند خورد. اکنون دوران اتحاد ارواسیایی فرا رسیده است. دوران آتلانتیک گرایِ تورگوت اوزال، تانسو چیلر و اردوغان پایان یافته است. ترکیه برای نجات پنج ماده اجرائی در پیش رو دارد: وحدت وطن، برقراری نظام اقتصاد تولید محور، همکاری با کشور های منطقه، روشنگری و لائیسم، عضویت شرافتمندانه در اوراسیا.

حزب وطن گفته بود که گروه فتح الله گولن، سازمان تروریستی مسلح است. اما حزب عدالت و توسعه آن ها را به عنوان یک جمعیت دینی معرفی می کرد. گروه تروریستی فتح اله گولن گلادیو (شمشیر کوتاه) آمریکاست. اردوغان با گروه تروریستی فتو (گروه فتح الله گولن) متحد شده و اداره کشور را به عهده گرفتند. آن ها را وارد ارتش کردند. اما کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ماهیت آن ها را نشان داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: