محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اعزام ۸۵ هزار نفر قطعی، ادامه رایزنی برای حضور ۹۰ هزار نفری در حج ۹۷

کدخبر: 2166723

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: درخواست افزایش سهمیه زائران ایرانی را با کشور عربستان مطرح کرده ایم که در صورت موافقت،حدود ۵ هزار نفر به سهمیه افزوده می شود.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در مذاکراتی که با مسئولان حج کشور عربستان داشتیم، موضوعات متعددی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که به حج تمتع مشرف می شوند مثل سال گذشته است و بر این اساس اعزام بیش از 85 هزار زائر به این سفر تا کنون قطعی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: ما درخواست افزایش سهمیه زائران ایرانی برای مراسم سال آینده را با کشور عربستان مطرح کرده ایم و در صورت موافقت مقامات حج عربستانی، حدود 5 هزار نفر به آمار فوق افزوده می شود و در نهایت 90 هزار زائر ایرانی راهی بیت الله الحرام می شوند.

محمدی یادآور شد: شرایطی که ما به دنبال تحقق آن بودیم مثل تامین امنیت و حفظ کرامت حجاج ایرانی در سفر حج به قوت خودش باقی است و برنامه ریزی ها بر این اساس انجام شده است که خدمات بهتر و با کیفیت تری را به آن ها ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: مسئولان حج و زیارت در سایر حوزه ها مثل مسکن حجاج، پرواز، تغذیه و تدارکات مورد نیاز این سفر، برای انجام مذاکرات با مقامات عربستانی به این کشور سفر کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بحث تامین مسکن ایمن و استاندارد حجاج سال 97 پایان پذیرفته است و مسکن مورد نیاز در حال حاضر تامین شده است.

محمدی بیان کرد: در حوزه تغذیه هم اقدامات مورد نیاز در دست بررسی است و در صدد هستیم تا تغذیه متنوع و مطلوبی را به حجاج ایرانی در سال 97 ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد پرواز حجاج سال 97 آماده انعقاد است و بر این اساس 50 درصد پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 50 درصد دیگر نیز به وسیله هواپیمایی کشور عربستان انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: رابطه دو جانبه ای میان ایران و عربستان وجود ندارد اما در خصوص حج، ارتباط خوبی میان سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج کشور عربستان وجود دارد.

محمدی یادآور شد: کارشناسان سازمان حج و زیارت، در حوزه های مختلف با وزارت حج عربستان در ارتباط هستند و در صورت نیاز به این کشور سفر می کنند و مشکلی در ساز و کار فراهم کردن مقدمات حج سال 97 وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت در سال جاری فراخوانی را برای کسانی که در اولویت تشرف به سفر حج(دارندگان فیش های تاریخ 30/08/1385)هستند صادر کرده است و این افراد باید اطلاعات خود را در سامانه حج ثبت و تکمیل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اولویت های بعدی به زودی اعلام می شود و آماده می شویم تا کاروان ها را ظرف روزهای آینده اعلام کرده و ثبت نام نهایی حجاج را عملیاتی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: