سئول ۲.۶ میلیون دلار برای میزبانی از هیات کره‌شمالی به المپیک زمستانی اختصاص داده است

کدخبر: 2166787

مقام‌های کره‌ جنوبی امروز (چهارشنبه) اقدام به تصویب یک بسته مالی معادل ۲.۶۴ میلیون دلار به منظور تامین هزینه‌های میزبانی از صدها عضو هیات اعزامی ورزشکاران و مقام‌ها و هنرمندان کره شمالی برای بازی‌های المپیک زمستانی کشورشان کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اتحاد دولت کره‌ جنوبی اعلام کرد: این اعتبارات قرار است برای تامین هزینه‌هایی شامل اسکان و تغذیه اعضای این هیات نظامی کره شمالی شامل گروه تشویق کنندگان، اعضای ارکستر، مجریان نمایش تکواندو،‌ خبرنگاران و دیگر پرسنل پشتیبانی این هیات شوند.

این گروه نظامی مجموعا متشکل از ۴۲۴ تبعه کره شمالی است.

این در حالی است که چندی پیش مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی از مقام‌ها و ورزشکاران کره شمالی دعوت کرد تا در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کشورش شرکت کنند و هدفش کاستن از تنش‌های بالا گرفته طی ماه‌های گذشته میان سئول و واشنگتن و پیونگ یانگ بود.

بایک تائه بیون، سخنگوی وزارت اتحاد کره‌ جنوبی در نشستی گفت: رقم نهایی مجموع هزینه‌های انجام شده برای این اعضای اعزامی از کره شمالی در آینده افشا خواهد شد.

بایک خاطر نشان کرد: هزینه‌های میزبانی از هیات رسمی بلندپایه که شامل کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی نیز می‌شد قرار است به صورت مجزا از بودجه دولتی پرداخت شود.

همچنین کمیته بین‌المللی المپیک نیز عهده‌دار تامین هزینه‌های ۲۲ ورزشکار کره شمالی در کره‌ جنوبی خواهد بود.

این در حالی است که در سال ۲۰۰۲ تقریبا کمتر از نیمی از یک چنین بودجه‌ای برای تامین هزینه‌های ۶۵۰ عضو هیات کره شمالی که برای شرکت در بازی‌های آسیایی بوسان به کره‌ جنوبی رفته بودند، صرف شد.

به گفته یک مقام دولت کره‌ جنوبی که نامش را فاش نکرد علت این کمتر بودن هزینه‌ها در سال ۲۰۰۲ این بود که تیم تشویق کنندگان کره شمالی در کشتی که با آن سفر کرده بودند، مانده و غذا می‌خوردند و در عین حال مساله تورم نیز در افزایش این رقم تاثیر داشته است.

این مقام خاطر نشان کرد: بیشترین میزان این بودجه ۲.۸۶ میلیارد وونی معادل ۱.۲ میلیارد دلار برای اسکان و تامین غذا استفاده می‌شود و یک میلیارد وون نیز برای تامین صورت حساب‌های ورودی برای مکان‌های المپیک استفاده خواهد شد و ۱۰۰ میلیون وون صرف هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

این بودجه اقامت اعضای اعزامی از کره شمالی از محل صندوق همکاری بین دو کره که بخشی از بودجه وزارت اتحاد دولت کره‌ جنوبی است، تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: